Vår reseavdelning bokade en British Airways biljett till Dalian och det var en Premium Economy biljett.
Pga försenad flight till London från Hamburg, missade jag mitt anslutningsflyg till Beijing.
Nu är det dags att flyga till Asien igen | Sida 22 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Jag blev ombokad via Hong Kong till Dalian med British Airways + Air China och British Airways flight var i Premium Economy. (originalrouting var London->Beijing->Dalian med British Airways + China Southern)
Redan vid transferdisken märkte jag att jag var bokad i O klass och jag påpekade detta till personalen. Han sa att jag var bokad i World Traveller Plus (Premium Economy) så jag skulle inte vara orolig.
Väl ombord på London->Hong Kong flighten fick jag plats i World Traveller Plus så allt var i sin ordning.
När jag kom hem från Kina såg jag att British Airway krediterade min flight London->Hong Kong fel.
Jag fick endast Tier Point och avios enligt O klass (Economy class).
Kod:
Transaction date: 19-May-15
Posted date: 21-May-15
Description: LONDON HEATHROW - HONG KONG - CHEP LAP KOK (W/O)
BA25(Booking ref: XXXXXX)
Tier Points: 20
Avios: 1,495
*W är för World Traveller Plus (Premium Economy) och O är för World Traveller (Economy)
Jag ringde till kundtjänst i slut av maj och påtalade om detta och än idag står det fortfarande samma sak.
Min fråga är:
1) Är jag berättigad att få Tier Points och avios enligt originalrouting (London->Beijing) och klass (Premium Economy) jag skulle ha flugit?
eller
2) Är jag berättigad att få Tier Points och avios enligt ombokad routing (London->Hong Kong) och klass (Premium Economy) jag flög?