Senaste nytt

Omboka resa med SAS till billigare?

011430121

Medlem
Någon som råkat ut att det är ganska mycket dyrare att boka om än vad hemsidan säger att de nya biljetterna kostar?

Familjen har tre biljetter från CPH till BCN i slutet av september som jag betalat totalt 3643:- för. De är ombokningsbara fram till 72 timmar innan avgång men inte återbetalningsbara. SAS bokar gärna om men ev. mellanskillnad till nya biljetter får man betala själv. So far so good!

Jag har hittat nya biljetter till oss i juni nästa år som kostar 3638:- enligt hemsidan. Perfekt tänker jag!

Men när jag ringer in till SAS (det står att mina biljetter inte är ombokningsbara på hemsidan utan att man måste kontakta kundtjänsten) så vill de ha nästan 3000:- i mellanskillnad för att boka om biljetterna för att deras system visar ett helt annat pris per biljett när de försöker boka om. Har pratat med två agenter, en igår och en idag, och de säger samma sak. De kan inte förklara varför dock..

Någon som varit med om samma sak?
Jag upplevde något liknade för några år sedan något liknande, så sade agenten att det var biljetter köpta på F&F kampanj och ”då blir det så här det är därför du inte kan boka om på nätet”.
Jag köpte argumentet men tyckte det var lite konstigt.
 

MrRob

Medlem
Återkoppling efter ett antal samtal med SAS. Tydligen var utresan felaktigt inslagen av ursprungliga agenten vilket gjorde att de inte korrekt kunde beräkna nya priset. Utresan såg rätt ut i appen och på hemsidan men "bakom kulisserna" var det tydligen fel - eller det var i alla fall den förklaringen jag fick.

När nu felet är åtgärdat och de kan beräkna ett korrekt pris - så har biljetterna vi ville boka om till blivit dubbelt så dyra :mad:
Ingen good will från SAS trots att de var orsaken till att vi inte kunde boka om till rätt pris redan förra veckan. "Vi kan inte se historiska priser i systemet och kan därför inte ändra till annat än dagens priser" bla-bla-bla.

Lite irriterad är jag och det påtalade jag ett par gånger.
 
Toppen