Senaste nytt

Omboka hemresa när resan är påbörjad?

Hej!

Jag tänker försöka flyga hit mina svärföräldrar igen från Brasilien. Förra gången bokade jag bara enkelresa med Eurobonus men nu skulle vi vilja försöka få till en tor. Reseperioden ska önskvärt vara någongång från maj-augusti, de får max stanna 90 dagar.

Problemet är att biljetter till och från Brasilien inte växer på Eurobonus-träd. Så jag undrar om vi kan boka en hitresa och en skitdålig ditresa med miljarder stopp, som vi sedan bokar om. Går det att boka om hemresan när resan redan är påbörjad, dvs när de redan är i Sverige. De bra biljetterna släpps ganska sista minuten till BR märkte vi sist.

Finns det några tidsgränser som jag missat krin Eurobonus?
 
Och hur var det nu med flygdestinationer, behöver slutdestination och utgångspunkt vara exakt samma? Visst var det något med regioner? Tex om utresan går från Rio och hemresans slutdestination är Sao Paulo, funkar det? Samma sak åt andra hållet kan de flyga fr Rio (GIG) till FRA och tillbaka från ARN till GIG?
 

Thornado

Medlem
Svaret på första frågan är nej, det går inte att ändra en Eurobonusresa efter att den är påbörjad.

Svaret på andra frågan är ja, det går att boka en open jaw (ni måste dock välja ett av de alternativ du nämner, de kan inte t.ex. åka GIG-FRA och hem ARN-GRU).
 

vildsor

Ny medlem
Hej @businessmamman !
Jag är på jakt efter tur och retur till Brasilien för mig om min sambo för att hälsa på hans familj, med mina Eurobonus poäng. Men VAR hittar jag resorna? Inte lyckats hitta en enda. Vilken sökmotor är bäst? Är det SAS egen hemsida som gäller? Snälla beskriv hur du går tillväga...

Stort tack på förhand!!
 
Toppen