Senaste nytt

Omöjligt att uppgradera på British Airways Manage My Booking

Talade med Bremen om detta i veckan. Det är ett temporärt IT problem med just få till uppgraderingar via MMB.

Man löste detta med lite manuellt arbete :)

Skall ha möten kl 15 i Oxford så det är tight med tid och olämpligt att vara berusad, men 2-3 flaskor Pommery skall allt ned

Jag har liknande problem, har fått 2 mail där de erbjuder mig att uppgradera min resa till London för 850 kronor. Klickar man på länken i erbjudandet och försöker boka står det att det inte finns någon kontakt med systemet.
Loggar jag istället in och försöker göra uppgraderingen direkt från MMB får jag istället ett pris på 2400 kronor för att uppgradera.

Känns ju som att skickar man ut ett erbjudande om att uppgradera för 850 kronor så ska man hålla det också.

It buggar. Ring dom istället och hänvisa till mailet. Då kan du göra det över telefon.

Problemet ligger i att BA's system inte klarar att instruera GDS/amadeus förutom när det är point-to-point. Allt som är något mer komplext blir pankaka. Det är därför vi aldrig får POU på annat än ARN-LHR-ARN....
Bokar ni ex-LHR till USA t.ex kommer det upp bra offers till nästa kabin. Ofta 500GBP till First.

Detta vill jag påstå har fungerat kanon under 2012 och större delen av 2013. Sedan under hösten hände något och jag måste alltid ringa in för att uppgradera.

It buggar. Ring dom istället och hänvisa till mailet. Då kan du göra det över telefon.

Problemet ligger i att BA's system inte klarar att instruera GDS/amadeus förutom när det är point-to-point. Allt som är något mer komplext blir pankaka. Det är därför vi aldrig får POU på annat än ARN-LHR-ARN....
Bokar ni ex-LHR till USA t.ex kommer det upp bra offers till nästa kabin. Ofta 500GBP till First.

Har bokat ARN-LHR-MIA den 25 april. Givetvis syns inga offers. Bör det finnas tillgängligt för 500 pund?

Toppen