Senaste nytt

Olika tillgång hos BAEC beroende på om 2-4-1 appliceras eller inte

Ja det är dåligt med BA Visa och BA nu med halverad Tierbonusför oss stackars Silver Card holders. Saknar 290 TP till guld men struntar i detta då tiden är för kort att ordna detta. Har iallafall fixat ihop 240 K Avios under året. BA Visa voucher som löper ut i Juni. Ska sprätta allt på en F award med frugan och tömma Concorde room

De som flyger till sig GGL på vanlig väg (dvs utan flera TP runs) har garanterat ingen brist på avios :)

Problemet med olika availability beroende på antal är återkommande. Ofta när jag söker på en person ser jag fler avios stolar än när två är valda.

Jag satt just och kikade lite på BAEC för att använda en 2-4-1-voucher. Jag hade häromdagen gjort liknande sökningar och sett rätt mycket tillgänglighet så därför klickade jag bara på en av mina tidigare sökningar och utgick från den.

Nu visade det sig att det i princip inte fanns några BA-alternativ alls, vilket gör det svårt att använda vouchern. (Som måste användas på BA-metall!)

Efter lite fram och tillbaka så noterade jag att sökningen jag hade valt var för en person, och inte för två, så jag gjorde en ny sökning för två personer och valde att jag ville applicera min voucher. Döm om min förvåning då jag helt plötsligt såg mycket mer tillgänglighet!

Jag vet inte om det här är BAIT som bara har glitchar eller om det verkligen är så att man ser mer tillgänglighet om man applicerar en 2-4-1-voucher när man söker.

Någon annan som noterat samma sak?

Jag hade samma problem som du när jag försökte hitta platser på min 2-4-1 voucher. Slutade med att jag inte hittade några platser dit jag tänkt åka. Hade som mål att prova BA F klass. Det hela fungerade inte och nu har vouchern gått ut. Har dessutom klippt sönder Visa kortet. Kommer inte att samla några mer Avioser utan det får bli AA milage istället.

Toppen