J. Eriksson
Ny medlem
Jag tycker också frågan är intressant. Strejker kan ju inträffa när man minst anar det. Ställde frågan om man har rätt till ombokning via andra bolag direkt till SAS, men fick ett goddag yxskaft svar om att det kan man läsa om på hemsidan när det blir aktuellt. Vid den aktuella strejken på CPH har i varje fall inte någon sådan information legat ute... Tycker det är uselt av SAS att inte kunna kommnicera en tydlig policy mot kunderna. Någon på detta forum kanske vet vad som gäller?Hej! Visste inte riktigt var jag skulle lägga det här inlägget. Men gör ett försök här.
Om Svensk pilotförening går ut i sympatistrejk imorgon.(Med anledning av Norwegian) Hur gör SAS då med sina kunder? Bokar de om dem till andra bolag? Eller bokar de av en och man får pengarna tillbaka? Om man blir ombokad med andra bolag eller väldigt försenad med SAS kan man få EU261 ersättning då? Samt om någon har några tips på vilka försäkringar man kan teckna som skyddar en mot strejker.