Senaste nytt

Olaglig strejk på Kastrup?

Om det här fortfarande pågår på måndag, tror ni att Arn personalen är sjysst och bokar om en på ett helt annat bolag om man åker ut till Arlanda i tid? Har ett viktigt möte med en kund på tisdag eftermiddag som jag inte kan boka om.

997 cancellerad idag också!

Väntar på min hund för ännu en natt på Hilton. Inte på något vidare humör just nu, speciellt när man får höra att tidigaste nästa flyg är tisdag!

Traveller tog rätt beslut och flög till Hong Kong via Frankfurt.

Som Christian ovanför skriver, går det inte för dig och vovven att bli ombokad? Är väl betydligt fler än SAS som flyger till Kina. Hoppas det går bra, tråkig sits ni hamnat i.

997 cancellerad idag också!

Väntar på min hund för ännu en natt på Hilton. Inte på något vidare humör just nu, speciellt när man får höra att tidigaste nästa flyg är tisdag!

Traveller tog rätt beslut och flög till Hong Kong via Frankfurt.

Mest tur @peterock. Jag var ganska säker på att du till slut skulle komma iväg men som du skrev, en besättning saknades för att man skulle kunna lyfta. Det är ju verkligen surt!
Nu i FRA väntandes på min kärra till HKG som sedan tar mig till PVG. Lycka till i morgon och se till att du har ett boardingkort. Det blir slagsmål om platserna...

Er det stadig "Gardin-sagen" der påvirker hvilket personale der flyver hvor?

Ja det må give gode penge til SAS at en billet fra København i flere tilfælde koster mere i danske kroner end hvad en tilsvarende fra Arlanda koster i svenske kroner. Specielt også nu hvor den svenske krone er omkring 20% under den danske.

Tror faktiskt inte att det blir så. Upptagningsområdet från Norra Tyskland är så mycket värt att det är en stor risk att flytta HUBben från CPH till ARN. Jag var på ett Pandionmöte där Rickardh pratade och han underströk då just detta som motargument.

Tror faktiskt inte att det blir så. Upptagningsområdet från Norra Tyskland är så mycket värt att det är en stor risk att flytta HUBben från CPH till ARN. Jag var på ett Pandionmöte där Rickardh pratade och han underströk då just detta som motargument.
Jo, men om passagerarna inte kan räkna med att få åka spelar det ju ingen roll vilket upptagningsområde man har. Lider med alla som sitter fast.

Last edited:
"Problemet" är väl att man från CPH redan har ett väl utbyggt matarnät från diverse städer runt Östersjön inklusive Polen och Norra Tyskland. Det blir ett Moment 22. Dvs. man kan inte flytta långlinjehubben till Arlanda eftersom man inte har tillräcklig matning. Man kan inte heller börja flyga till diverse nya städer i Polen och Nordtyskland eftersom man knappt inte har några långlinjer att locka transitpax till.
Det ena ger det andra och av tradition finns denna struktur i Köpenhamn.

Ombokad via München imorgon!

Kom tillbaka till Hilton med Ester (hunden) så kom strejkledaren fram och fråga om de kunde hjälpa mig. Jag sa som det va, brist på hundmat.

30 minuter senare kom denna bricka av 3 to be cimber employees.
Fint gjort!

Den vilda strejken har strandsatt mig här dock.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    {memory} MB · Visningar: 470
Last edited:
Toppen