Gus
Medlem
Flyger business till Galapagosöarna om två veckor, Eurobonuspoäng. Flyger först ARN-IST-PTY med Turkish. Försöker på det vanliga sättet boka säte via Turkishappen men möts av följande bild, att flighten är disrupted.
Ringer till Turkish och frågar vad som felas och får till svar att flighten IST-PTY i februari fick en ändrad avgångstid med 30 minuter, från 13.15 till 13.45. Turkish säger att SAS måste bekräfta denna ändring. Ringer till SAS som säger att de har godkänt ändringen och att allt ser bra ut. Har nu gjort detta två gånger, lite moment 22.
Kan man lita på SAS? Är nervös att det ska strula väl på Arlanda. Jag har svårt att helt och hållet förstå Turkishagenten i telefon (dålig linje och knagglig engelska) men jag tror att de säger att biljetten inte är giltig om inte SAS bekräftar den. Vi har e-ticketnummer samt platser på planet.
Turkish har tydligen egen personal på Arlanda i samband med deras avgångar. Måste jag åka dit? De har inget telefonnummer utan man måste besöka de på plats.
Ringer till Turkish och frågar vad som felas och får till svar att flighten IST-PTY i februari fick en ändrad avgångstid med 30 minuter, från 13.15 till 13.45. Turkish säger att SAS måste bekräfta denna ändring. Ringer till SAS som säger att de har godkänt ändringen och att allt ser bra ut. Har nu gjort detta två gånger, lite moment 22.
Kan man lita på SAS? Är nervös att det ska strula väl på Arlanda. Jag har svårt att helt och hållet förstå Turkishagenten i telefon (dålig linje och knagglig engelska) men jag tror att de säger att biljetten inte är giltig om inte SAS bekräftar den. Vi har e-ticketnummer samt platser på planet.
Turkish har tydligen egen personal på Arlanda i samband med deras avgångar. Måste jag åka dit? De har inget telefonnummer utan man måste besöka de på plats.