Senaste nytt

Offlinekartor i Tokyo

Ytterligare ett alternativ är OffMaps2.
Kostar om jag minns rätt 9 kr, och då ingår 2 kartor. Ladda ner de kartor/städer vartefter du behöver dem. Det finns en in-app unlimited upgrade, för att kunna ladda ner alla kartor utan ytterligare kostnad.

Fungerade utmärkt för mig i Tokyo.

Tack för att jag blev uppmärksammad om detta, hade inte en tanke på att Google offline inte funkade överallt.
Blir till att skaffa sig backup + backup till backup.

Ytterligare ett alternativ är OffMaps2.
Kostar om jag minns rätt 9 kr, och då ingår 2 kartor. Ladda ner de kartor/städer vartefter du behöver dem. Det finns en in-app unlimited upgrade, för att kunna ladda ner alla kartor utan ytterligare kostnad.

Fungerade utmärkt för mig i Tokyo.
Tackar! Mitt problem är att appar som tidigare har fungerat utmärkt har slutat fungera utmärkt. Stay, TripAdvisor och Googlemaps är alla funktionsodugliga i Tokyo just nu. Däremot så fungerar citymaps2go. Så nu har jag äntligen något att göra de 1,5-2 timmar jag sitter i taxi per dag, att använda telefonen och se var vi är...

Så nu har jag äntligen något att göra de 1,5-2 timmar jag sitter i taxi per dag, att använda telefonen och se var vi är...
Väldigt praktiskt att kolla så att man åker åt rätt håll när man sitter i en taxi. I vissa fall brukar de åka onödiga omvägar för att blåsa en på pengar, men det händer ju givetvis aldrig i Tokyo ;)

Väldigt praktiskt att kolla så att man åker åt rätt håll när man sitter i en taxi. I vissa fall brukar de åka onödiga omvägar för att blåsa en på pengar, men det händer ju givetvis aldrig i Tokyo ;)
I många andra städer (framförallt i Sverige och Sydamerika) är det A och O att hålla koll på det. Här i Tokyo känns det som att det skall mycket till att bli lurad.

Många gator i centrala delen av Tokyo är enkelriktade därför ibland kör taxichauffören en rutt som kan ses som omväg.

Toppen