Märkligt. Nu var jag inte med ombord, men på sätt och vis tycker jag att denna tråd med innehåll visar på den överlag dåliga servicementaliteten i Sverige. Oavsett anledning till väskproblemet så har man skapat sig en uppfattning om att det är kvinnans eget fel och sedan också tar upp att kabinpersonalen är att anse som säkerhetspersonal (jag tror att den uppfattningen delas av få resenärer och definitivt inget som vill betonas av flygbolag med mer en än serviceklass). Har man en biljett i en första-/affärsklass på ett bolag så bör också det vara genomgående tydligt från besättningens sida, annars finns inga incitament att betala för det, punkt slut. Jag bor sedan många år utomlands (dessvärre just nu i ett land med ännu sämre servicementalitet än Sverige) och får nästan alltid en känsla av att vilja plocka fram skämskudden när jag kommer till Sverige/Norden och ser hur människor bemöter varandra, och speciellt första linjens representanter i ett företag. Senast för ett par veckor sedan fick jag uppleva det Janne Carlzon så ofta talade om, ett kanonbemötande från SAS-personalen ombord på en flygning mellan OSL-LHR, som det alltid ska vara, dessvärre verkar det sitta så hårt inne. Tillbaka till topic, i denna situation ska det inte råda några tveksamheter om var man befinner sig, oavsett vad fackföreningens riktlinjer är. Lite av känslan jag får när jag flyger med gamla bolag är ju just detta, att det är ett gäng fackföreningar som är ute och flyger.