Senaste nytt

Oändlig kö till bagdrop på Arlanda

När det är strul i bag-drop så är det ofta pga att någon ställt sig i fel kö och därför får checka in hela sällskapet vid bag-drop...

Jo fast den här gången pratar vi alltså minst 200 pers i kö. Och stängd självbetjäning på bag drop... Och nåt är märkligt om jag ska be "snällt" att de ska öppna självbetjäningen....

Fler än jag som är förbannade tydligen... Men det här är väl att gå till överdrift?

Publicerad: 2013-07-30 21:09, senaste uppdaterad: 2013-07-30 21:07 Läs upp
Slog sönder incheckningsmaskin
En man har gripits av polis för att ha slagit sönder en incheckningsmaskin på Arlanda.

En man tappade tålamodet vid en incheckningsautomat på Arlanda under tisdagseftermiddagen. Mannen, som är i 40-årsåldern, slog sönder apparaten. Han greps av polis och misstänks nu för skadegörelse.
- Han är anhållen och nu ska vi ta reda på vad en sådan här maskin har för ekonomiskt värde, säger Anders Nilsson, stationsbefäl på Arlanda.

Jo fast den här gången pratar vi alltså minst 200 pers i kö. Och stängd självbetjäning på bag drop... Och nåt är märkligt om jag ska be "snällt" att de ska öppna självbetjäningen....

Nej det är ju inte tanken, men va min lösning när kön var ovanligt lång & jag "bara" va där 1h 15 min innan. Sedan tycker jag att om man är på plats 2h innan för ett bagage drop så borde det fungera utan problem. En gång var det kaos när jag skulle lämna väskan men då var bagagebanden trasiga, då hann jag precis på håret även om jag var där över 2h i förväg.

En man tappade tålamodet vid en incheckningsautomat på Arlanda under tisdagseftermiddagen. Mannen, som är i 40-årsåldern, slog sönder apparaten. Han greps av polis och misstänks nu för skadegörelse.
- Han är anhållen och nu ska vi ta reda på vad en sådan här maskin har för ekonomiskt värde, säger Anders Nilsson, stationsbefäl på Arlanda.

@dagsattfixastatus??

En gång var det kaos när jag skulle lämna väskan men då var bagagebanden trasiga, då hann jag precis på håret även om jag var där över 2h i förväg.

Hände mig på CPH då jag kom 1h 1 min innan (så hann precis checka in i automaten) p.g.a. sent tåg. Det var totalt kaos, men personalen ropade typ var 15:e minut att de som var nära att missa sina flyg fick checka in i businessdisken, och sedan bar man sin väska själv till en bagagebur som de körde ut till truckarna manuellt! Jag hann med utan större problem, var i gate vid ordinarie boarding time.

Det är lite hit-and-miss hur flygplatser hanterar dessa situationer.

När det är strul i bag-drop så är det ofta pga att någon ställt sig i fel kö och därför får checka in hela sällskapet vid bag-drop...

De brukar ju ha en "vakt" vid ingången till Bag drop fållan som skall hindra att man ställer sig där utan att vara incheckad, men det slinker säkert in några ändå.

De brukar ju ha en "vakt" vid ingången till Bag drop fållan som skall hindra att man ställer sig där utan att vara incheckad, men det slinker säkert in några ändå.

Fast jag tror ibland så, släpper de in folk även ifall de inte har checkat in sig.
Sist hade jag en galen tant som vägrade checka in via automaterna först, eftersom hon ville lägga in sitt EB. När herrn sa att man kunde lägga in det via automaterna, gick den stackars damen upp i atomer typ och snäste och fräste, något åt den stackars killen som inte något ont gjort egentligen. Fast och andra sidan, så kanske var lättare och släppa in henne, än och stå och tjaffsa?? Mig skickade han till självbetjänings stationerna, smidigt och vips så var jag klar.

Jag brukar lämna väskan i bagage drop självbetjäning.
Än så länge ingen kö där... ;)

Ja, sjukt smidigt när den väl fungerar. Senaste jag var där så fungerade bara en station och dessutom nekade den typ varannan kund av okänd anledning. Trots att dom var incheckade.
Sen har vi ju problemet med folk som inte ens checkat in går dit och tror att dom är kung och ska minsann tjafsa i oändlighet.

Toppen