Senaste nytt

Nyttan av att köpa frukost-rate ifall man har Executive Room med Lounge-access?

Jannes

Medlem
Jag har nyligen bokat mitt första Hilton-besök med Lounge access, mest så jag kan jobba på hotellet utanför rummet etc under en längre stay.
Hotellet säger att loungen bjuder på Continental Breakfast, men man kan välja att boka rummet på en rate "Including Breakfast" eller utan.

Kanske en helt novis-fråga, men är det bara frågan om att den betalda frukosten har större utbud? Medan loungens frukost är mera basic?
Ifall ja, brukar lounge-frukosten räcka för en business-traveller som inte letar efter en finfrukost som på semester? Är det kanske lite lugnare där också?
 

GOTBound

Medlem
Det skiljer väldigt mycket från hotell till hotell.
Vissa hotell bjuder även på frukost i restaurangen för sina Gold/DIamonds, vissa hotell hänvisar till Exec loungen för gratisfrukost där kan det vara allt från bröd, kallskuret, yoghurt och frukt till nästintill full varm buffé.

För mig personligen räcker loungefrukost även när jag är på semester, den stora utmaningen för mig är när de behöver beställa upp glutenfritt bröd från huvudrestaurangen, det tar tid, men detta brukar mitigeras genom ett samtal till hotellet innan vistelsen så de är förberedda.
 

Tostarp

Medlem
Skulle också säga att det är vääldigt olika beroende på hotell. Såsom du skriver ditt inlägg så förmodar jag att du inte har någon status?
Jag har ingen erfarenhet av SA, men generellt så tycker jag att desto mer Västerut man kommer desto sämre och desto mer Österut desto bättre. Och då JBurg ligger mittemellan så kanske det är 'halvbra' :)
Jag har varit HHD så många år att jag inte riktigt kommer ihåg hur det var pre-HHD. Ett svagt minne dock är att om man bor en längre tid på samma hotell (även statuslös) så brukar man få mycket jämfört med om man bara bor någon natt eller två.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Jannes

Medlem
Skulle också säga att det är vääldigt olika beroende på hotell. Såsom du skriver ditt inlägg så förmodar jag att du inte har någon status?
Jag har ingen erfarenhet av SA, men generellt så tycker jag att desto mer Västerut man kommer desto sämre och desto mer Österut desto bättre. Och då JBurg ligger mittemellan så kanske det är 'halvbra' :)
Jag har varit HHD så många år att jag inte riktigt kommer ihåg hur det var pre-HHD. Ett svagt minne dock är att om man bor en längre tid på samma hotell (även statuslös) så brukar man få mycket jämfört med om man bara bor någon natt eller två.
Inte helt statuslös, men bara Silver. Så det kommer knappast påverka :)

Hur menar du att man "får mycket" om man bor längre? Vad är det man kan få?
 

Jannes

Medlem
Svarar på min egna fråga:
Loungefrukosten på Hilton Sandton är absolut gångbar; litet urval olika bröd, pålägg (två ostar, fyra chark), liten ostbricka, flera typer av flingor och yogurt, en massa frukt både hela och som färdigt styckade, bacon, brittisk stils korv, champinjoner, tre typer av juice. Ägg får man tillagat färskt enligt önskemål. En absolut fördel är att det är väldigt lugnt, på gräns till för lugnt så man nästan tror man hamnat i hotell-versionen av Langoljärerna.
Saknade kanske en brödrost, och ofta har väl Hilton pannkakor och sådant men det är sällan nåt för mig.

Vet inte hur denna jämför sig med frukosten i restaurangen, men kanske tar och jämför med den när jag har chans.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

011430121

Medlem
Hur är lounge-frukost på Hilton Barcelona?
Den är bra, stort utbud av bröd
Om det är Hilton Barcelona som här på forumet benämns ”fet Hilton” så är frukosten bra.
Bra utbud av bröd, såväl matbröd som fikabröd, om man utnyttjar smör kan det vara svårt att hitta det, ligger i ett kylskåp.
Apelsinjuicen är av färskpress typen, bra med kallskurna där min favorit är den lufttorkade skinkan av Serrano typen, finns även kokt skinka, ett par typer salami, flera sorters ost även dessert ostar, 5-6 småvarma rätter med bland annat stekt egg, har inte sett att man kan få äggrätter på beställning typ Egg Benedict
Det är mycket personal som arbetar under frukosten, så det är sällan slut på något.

Några minus, kaffemaskinerna tar för långtid alltid kö vid dem, personalen tar bort din tallrik så fort du inte har blicken på den!
Loungen är inte värt att besöka för frukost.
Ha en trevlig vistelse.
 

Tostarp

Medlem
Vad jag menar är att enligt min erfarenhet så ger alltid hotellet mer (oavsett status) om man har en lång vistelse isf en övernattning. Man kan tex få gratis parkering, uppgradering eller tillgång till spa el motsvarande. Perks som dom egentligen inte behöver ge, men som kommer att ge dig en trevligare vistelse (och ett positivt intryck av deras hotell!).
 
Toppen