Senaste nytt

Nytt pass - Gammalt pass

De kommer försöka ta ditt gamla pass när du ansöker om ett nytt, men om du förklarar läget bör det räcka med att du lämnar in det gamla när du hämtar det nya för det finns egentligen inget krav på att du ska lämna in passet när du ansöker om ett nytt.
Har du verkligen varit med om att de försökt ta ett gammalt giltigt pass när du ansökt om ett nytt? Låter ju helt otroligt.

Har du verkligen varit med om att de försökt ta ett gammalt giltigt pass när du ansökt om ett nytt? Låter ju helt otroligt.
Japp! Jag blev lite smått chockad när de ville ta mitt gamla pass direkt. Framförallt eftersom jag skulle använda det dagen därpå. Först ville han inte alls ge med sig men när jag ifrågasatte på vilka grunder han kunde neka mig att resa så gav han med sig. Jag antar att det var någon som var ganska ny eller en "sommarjobbare".

Japp! Jag blev lite smått chockad när de ville ta mitt gamla pass direkt. Framförallt eftersom jag skulle använda det dagen därpå. Först ville han inte alls ge med sig men när jag ifrågasatte på vilka grunder han kunde neka mig att resa så gav han med sig. Jag antar att det var någon som var ganska ny eller en "sommarjobbare".
Helt galet ju, stackars de som inte vågar stå på sig.

De vill ta mitt pass så fort jag söker om ett nytt också. Förmodligen för att så många annars glömmer att ta med gamla passet när de hämtar ut ett nytt.

Toppen