Senaste nytt

Nytt jobb- Flygkurir

Det kan ju vara allt från att man inte vill avslöja vad man jobbar med eller för sin arbetsgivare att man hänger här till att man inte vill utsätta sig för risker. Flyger man kors och tvärs med värdefulla föremål så kan ju någon tex få för sig att du är en bra måltavla för att kidnappa eller stjäla från. (Även om saker som skickas med kurirer nog oftast är helt värdelöst för alla utom mottagaren!) Eller så vill man bara slippa en massa frågor om hur man får jobb som kurir etc.

Dvs det kan finnas hur många anledningar som helst. Det här var väl de första jag kom att tänka på, men det kan säkert tas fram en lång lista på bra anledningar om man vill.

Där ser man. Men är inte de tvåbokstaviga koderna IATA-koder. Eller finns det helt enkelt olika nivåer av medlemsskap? Det tål att forskas i en sådan här gråmulen fredag.

Det är en riktigt bra fråga - det verkar ju helt klart som att det finns någon slags nivåskillnad på saker och ting. Jag ser fram emot en utredning eftersom jag själv har ett par telefonkonferenser att delta i nu under eftermiddagen.

Där ser man. Men är inte de tvåbokstaviga koderna IATA-koder. Eller finns det helt enkelt olika nivåer av medlemsskap? Det tål att forskas i en sådan här gråmulen fredag.
Det är en riktigt bra fråga - det verkar ju helt klart som att det finns någon slags nivåskillnad på saker och ting. Jag ser fram emot en utredning eftersom jag själv har ett par telefonkonferenser att delta i nu under eftermiddagen.
Off topic svar:
Jag gissar att Norwegian är med på IATAs betalningsavtal mellan olika flygbolagen i alla fall.

https://www.iata.org/services/finance/iccs/Documents/iccs_members.pdf

Då skiter det sig nog @simon_says91 @Kricka, jag har stressat färdig för min del på flygplatser så då får det vara. För egen del betraktar jag stress som dålig planering men vissa saker råder man ju inte själv över.

Precis min tanke. Nu när @agehall skrev så kan jag ju inte sluta fundera på vad det skulle vara för orsaker.

Väldigt många jobbar under absolut sekretess.
Och det skickas mycket smaskig information med kurirer, och annat också för den delen, där man anser att det är för farligt att ens tänka tanken på att använda internettjänster. Eller ens traditionella post/expresstjänster.
Har själv haft uppdrag i tidigare liv där det inte ens i klartext fick skrivas vad som skickades.
Vilket ibland kunde ställa till problem med, på den tiden, vissa länders tullmyndigheter.

Toppen