Senaste nytt

Nytt hotell: Waldorf Astoria Maldiverna

Även solen har fläckar. Villan man får på standardpoäng heter ”King Reef Villa” som är den billigaste kategorien. Eftersom resorten var helt full första två nätterna blev det ingen uppgradering.

Det har varit rejält stormigt på nätterna med hårda vindar och stora vågor. Tyvärr finns det ingenting som bryter vågorna förutom betongväggen runt villan och mellan 01:00 - 02:00 båda nätterna har vi hållits vakna av högt ljud av vågorna. Så Front Office Manager Trevor och vår Concierge Zinger har fixat en ”King Beach Villa” som vi flyttar till kl. 18:00. Vi tappar badet direkt i havet men får en privat strand istället.
Som allt annat, hanterat snyggt!

Förra gången vi var på Conrad Maldiverna var det rent ut sagt ett j-a dåligt väder. Vi fick bara flyga en bit till det det inte gick längre och sedan ta båten sista biten. Det gick nästan inte att gå in till kajen pga extrem sjögång. De första fem dagarna var det storm o regn och man kunde i princip inte gå ut. Jag tror inte de flesta vet att även Maldiverna kan ha dåligt väder!

Iallafall, riktigt kul att ni tar en för laget och ser fram emot fler bilder, insikter och upptäckter från denna nya resort. Har redan börjat värma upp hustrun med tanke på havregrynsgröt tre ggr om dagen. Vi får se hur det går...

Det saknades en liten grej innan vi åkte hem.. en sådan magisk solnedgång… Tror ni inte vår båtresa in till Male ikväll bjöd på magisk kväll medan vi drack Gula Änkan och satt ute?

09AF8337-DA52-43C3-A35E-E1372FCFBA53.jpeg

DD358171-46B8-45FE-8668-E365F41DD987.jpeg

00A1EF4A-7150-4343-8113-97118FD14AB9.jpeg

Vi summerar WA Maldives med ett ord: MAKALÖST!

Jag försökte kolla lite om det gick att flyga men min uppfattning är att hotellet ”kräver” man använder deras tjänst. Alla jag har sätt i rörelse in/ut idag kommer med båt.

Hotellet är fullbokad och det märks att det är höstlov i Sverige

Efter en lunch bestående av två öl, ett glas vin, en flaska vatten, en Caesar sallad och en bläckfiskrätt som gick på $175 med allt tror jag man möjligtvis kan fastslå att resorten inte är lätt att leva på en liten budget En öl är $12 + 23%. För vår del blir det havregrynsgröt tre gånger per dag när vi kommer hem. Är man orolig för transfer skulle jag nog oroa mig mer för vad det kostar på plats.

Hehe tack för leendet jag fick när jag läste detta.

Toppen