Senaste nytt

Nytt flygbolag startar all-business class mellan London och New York

Anledningen varför jag tror att dom här bolagen sällan lyckas är för att man underskattar känslan den berömda vänstersvängen ger. Lägg där till prio boarding och lite annat smått o gott så är det helt enkelt en vanlig fåtölj man sätter sig i. Helt enkelt att man känner sig lite speciell jämfört med dom "in the back of the bus" så att säga. Provocerande, javisst! men jag personligen tror det är såpas för dom som inte flyger business/first var och varannan dag.

Detta kanske bara säger mer om mig än om någon annan dock :)

Å andra sidan så är det väl just de som reser ofta i business mellan dessa två städer de vill attrahera och inte den som reser enstaka gånger och vill känna sig speciell...

Fåtöljerna (läslampan, de assymetriska facken för vattenflaska) liknar nuvarande SAS Long haul Business class väldigt mycket. Det känns inte direkt förtroendeingivande; SAS uppgraderar sin inredning rejält av en anledning...

Har någon åkt med det här flygbolaget?

Enkelbiljett från Newark till Paris CDG för 1.208 USD (T/R från 1.698 USD) inkl. skatter för bokning en dag innan anses nog som ett bra pris.
Legacy carriers (dock ej Kuwait Airways eller Air India) enkelbiljett skulle kosta över 2.500 USD med byte, över 5.000 USD för direktflyg mellan New York och London/Paris.

Jag är inte överraskad över att de lägger ner.
Men, de kör rea igen! £700 för en tur och retur får anses vara billigt!

Enjoy our exclusive Early autumn offer and travel in business class to New York in October and/or November from just £700 R/T*.
Deals and special offers | LaCompagnie
*Subject to availability in the indicated fare basis. Price displayed roundtrip includes all taxes and carrier-imposed fees. Additional baggage fees may apply.

Ska väl komma ett nytt bolag som kör CS100 från LCY till New York.
Möjligen innebär det några färre platser att fylla (vet inte jämfört med A319 dock).

Annars är nog nästa steg det där nya concorde-flyget som utvecklas. Halverad restid kanske kan motivera högre priser.

Ska väl komma ett nytt bolag som kör CS100 från LCY till New York.
Möjligen innebär det några färre platser att fylla (vet inte jämfört med A319 dock).
Det verkar som Odyssey Airlines som börjar att flyga Bombardiers C Series från London City flygplats.
Jag vet dock inte till vilka destinationer.
FT.com skrev:
Nonetheless, new entrant Odyssey Airlines plans to launch a competing all-business service from London City to a series of destinations next year. The airline plans to use Bombardier’s new C Series jet for its services. It did not immediately respond to a request for comment on BA’s decision.
http://www.ft.com/cms/s/0/16ac69bc-6f97-11e6-a0c9-1365ce54b926.html

Toppen