Med plats för ca 34 passagerare på en typiskt konfigurerad SF340 blir det väl ungefär samma kabinfaktor som Ryanair och andra lågprisbolag. Fast tvärtom. Alltså runt 90% tomma stolar snarare än 90% fyllda stolar.Verkar dock inte vara så populär linje till/från Sthlm, en beläggning på 3,6 pax / rutt
Visa bifogad bild 171489
![]()
Nya siffror: Nästan ingen tar Lars Wingefors flyg
Flygbolaget Sola Air, med Embracers grundare Lars Wingefors i spetsen, har fått en tuff start.I snitt flyger 3,6 passagerare med per rutt till eller från…www.di.se
Antar det är samma plan som flyger båda destinationerna, och då är ju inte morgon/kväll något alternativ om man inte vill prioritera ARN över CPH. Problemformuleringen lär ju ha varit typ "var kan vi använda vårt flygplan när det ändå står still mitt på dagen" och i det hänseendet visade sig ARN inte fungera.Ja det var väl ganska väntat. Knappt ens ganska starka inrikesdestinationer som Göteborg eller Umeå har några turer mitt på dagen.
Sola testade upplägget tidig morgon och sen kväll till/från CPH. Däremellan ankomst ARN typ 13:30 och avgång tillbaka till Karlstad strax efter.
”Nä linjen till Stockholm funkar inte”.
Absolut! Jag håller helt med dig.Antar det är samma plan som flyger båda destinationerna, och då är ju inte morgon/kväll något alternativ om man inte vill prioritera ARN över CPH. Problemformuleringen lär ju ha varit typ "var kan vi använda vårt flygplan när det ändå står still mitt på dagen" och i det hänseendet visade sig ARN inte fungera.