Senaste nytt

Nytt flygbolag - Skåneflyg

Penguin

Medlem
Henrik Ekdahl m.fl. startar ett bolag med Kristianstad-Sthlm som sträcka.

Lokala entreprenörer bildar flygbolag - Kristianstads kommun

skaneflyg.jpg

Behöver vi ytterligare en miljadär som tänkt bli miljonär?
 

mha321

Medlem
Det är väl nästan garanterat inte ett "riktigt" flygbolag som flyger själva utan bara ett som säljer login annan i sitt namn (evt med målat plan).

Gissningar på vem det är som kommer flyga åt dem? Amapola? Leap?
 

LPC123

Medlem
Den linjen mellan Kristianstad - Stockholm har aldrig riktigt funkat. Underlaget är inte stort nog för den tyvärr. Har testat den någon gång men det var längesedan nu. Skyways hade väll okej beläggning men alla efter har inte lyckats värst bra.
 

Tongen2

Medlem
Wow, säger jag bara.
Som nämnts ovan, tror jag det går fort att bränna pengarna på detta. Men såklart önskas lycka till!
Hoppas dom har räknat bra och har gjort en bra undersökning till att det faktiskt finns underlag att folk kommer vilja flyga denna sträckan känner jag!
 

fcx

Medlem
Inte för att jag egentligen vill sprida ogrundade rykten, men jag förutsätter att det ingår i kalkylen att de får utnyttja Kristianstads flygplats helt gratis.
 

Alf

Medlem
Inte för att jag egentligen vill sprida ogrundade rykten, men jag förutsätter att det ingår i kalkylen att de får utnyttja Kristianstads flygplats helt gratis.

Tror du det räcker med att kommunen (Flygplatsbolaget) endast subventionerar flygbolaget med gratis landningsavgifter? Det brukar för de flesta kommunala flygplatser handla om betydligt större subventioner än detta.

Läste i deras visioner att man tror man kan ha ett stort upptagningsområde, ända bort till Lund. Tror inte någon från Lund skulle flyga med en SAAB340 från Kristianstad när man flyga med betydligt bättre komfort och mer turtäthet från Sturup. Man kallar sig även för Österlens flygplats, själv har jag anknytning till Österlen och för mej är det Sturup som är den enda aktuella flygplatsen när jag är där och så är det för de flesta Österlenbor.
 
Toppen