Senaste nytt

Nytt erbjudande - Tillgång till SAS busines lounge för 249 SEK

Dr. Miles

Expert
Det vore riktigt smart! Men det är nog lite för mycket att önska av SAS IT.

SAS har ju iaf i ARN funktionaliteten att ta betalt med konto/kreditkort för dina extra bagage. Jag skulle inte vara förvånad att du skulle kunna betala Lounge fee i samband med check-in också.

I min drömvärld kan SAS IT fixa följande vid check in via online eller via check in automaterna:
  • Köpa upgrade
  • Köpa lounge voucher
  • Köpa extra vikt för incheckat bagage
  • Köpa extra extra-/statuspoäng på din flight (som United gör)
  • Köpa blockerad grannsäte (kompensation betalas ifall det blir full flight)
 

A380*G

Medlem
Fast samtidigt, ska man ta en kopp kaffe och en kaka på ARN så har man väl spenderat ungefär samma pengar.

Det var det som var min poäng. Iofs, kaffe och kaka blir kanske 60-80 SEK, Kaffe och macka ~130 SEK? Macka och öl ~190 SEK? Kaffe, macka och öl? 250 SEK. Dock tror jag intee att Svensson lägger ihop det sistnämnda utan ser bara kaffe och kaka för 60-80 SEK och därmed anser att loungen är för dyr. Ser man Kaffe, macka och öl, ja då är det helt plötsligt ett klipp. Speciellt eftersom det är i princip all you can eat and drink.
 
Så det innebär att för en familj med 2 vuxna & två 2 tonårsbarn så blir inträde ca 1000 kr?
Själv tror jag det är mer troligt att "familjen Svensson" börjar semestern i den stora taxfree shoppen, därefter går till det stora fiket mitt emellan T5 och F-priren, efterfrågas mat & öl ligger säkert Olery's sport bar bra till.
Chansen är även stor att resan börjas utanför securityn på McD eller MAX, om resan börjar efter lunch tid.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Så länge det bara gäller businessloungen håller jag helt med. Och föressten, när såg var den loungen ens i närheten av att vara full på ARN?
 

PYRZ

Medlem
Det vore smart av SAS om SAS IT kunde fixa det så att lounge voucher säljs vid check in via online eller via check in automaterna.

Det gör det väl redan? Iaf när jag checkade in idag på automaten på ARN fick jag erbjudandet, blinkandes i rött kunde man läsa att för 249SEK kan man få lounge access...
 

Dr. Miles

Expert
Det gör det väl redan? Iaf när jag checkade in idag på automaten på ARN fick jag erbjudandet, blinkandes i rött kunde man läsa att för 249SEK kan man få lounge access...

Jag flyger inte med SAS dagligen så visste jag inte. :eek:
Bra gjort av SAS IT!
 
Toppen