Senaste nytt

Nytt elavtal, vilket är bäst?

Lokföraren

Medlem
Hejsan!
Har en lägenhet som jag inte fått ett elavtal i.

Försöker hitta på onlineshopping.sas.se men hittar bara Greenly och Telge Energi. Finns det fler? Vilket är "bäst"?

Har en liten lägenhet med de vanliga sakerna i, inga storförbrukare eller så. Förslag?!

Drog ungefär samma slutsats sist jag kollade, tyvärr. Erbjudanden var för mig inte värt priset/poängen via SAS-portalen på det stora hela.

Drog ungefär samma slutsats sist jag kollade, tyvärr. Erbjudanden var för mig inte värt priset/poängen via SAS-portalen på det stora hela.

Det var någon här som räknade på det hela för ett tag sen och kom fram till att det var bättre att köpa ett billigare elavtal och sen köpa Eurobonuspoäng än att teckna Fortumavtalet. Ska se om jag hittar tråden.

Det var någon här som räknade på det hela för ett tag sen och kom fram till att det var bättre att köpa ett billigare elavtal och sen köpa Eurobonuspoäng än att teckna Fortumavtalet. Ska se om jag hittar tråden.

Använder man lite el och byter leverantör efter ett kort tag så är det oftast fördelaktigt men annars är det helt rätt, i längden är det dyrare.

Det beror ju helt på hur mycket el man förbrukar. Bor man i liten lägenhet eller stort hus så blir det väldigt stor skillnad på uträkningen. Jag gör ju av med mindre el på ett år än vad många villaägare gör av med på en månad.

Om jag ska köpa 11.500 eurobonuspoäng kostar ju det 2300 kronor. Så hög är inte ens mina elräkningar totalt för 6 månader. Det är ju dock ingen bindningstid på detta erbjudande, jag räknade dock på att behålla Fortum 6 månader i exemplet.

Har försökt läsa fortumavtalet. Har fått 10k poäng nu och ett par 250or men finns det någon minumum tid för att få behålla poängen? Tänkte snurra om avtalet på sambon för 10k igen.

Hade jag bott i lägenhet och därmed haft en betydligt lägre förbrukning hade jag tagit Fortum utan att fundera värst mycket, lite utifrån uträkningen 2 poster upp.
Bor i hus och har själv haft Fortum och andra leverantörer som erbjuder avtal via samarbete med SAS, är inte priserna direkt konkurrenskraftiga emot övriga så går det alltid att "hoppa runt" sommartid då konsekvensen minst sagt är obetydlig. Jag har inga dåliga erfarenheter av varken Fortum eller Greenely, Telge ligger jag på idag och är nöjd.
Greenely appen använder jag fortsatt, tycker den är mycket bra och ger tydlig och enkel information om rådande läge. Återigen, hade jag bott i lägenhet hade jag nog inte varit fullt lika intresserad :)

Lycka till med vad du än väljer.

Toppen