Senaste nytt

Nytt Diamond event 28e september 2023

Det här är vad som serverades i matväg
20230928_195235.jpg

Här finns det lite mer skriver om evenemanget i går samt lite bilder på tilltugget.

Det jag fastnade för där som jag inte sett nämnas tidigare är:

"SAS har bytt catering i December 2022 och att snart är pirogerna helt borta. De har lite kvar på lagret…Istället kommer de att introducera fina och fräscha mackor till plus och det var detta vi fick provsmaka (se foton).

Alexander nämnde att de tittar på möjlighet att man ska förbeställa sin mat för att dels slippa svinnet (det kastas en hel del) men också att undvika att favoriträtten är slut när de kommer längre bak i kabinen. Man ska förhoppningsvis också kunna lägga in matpreferenser i sin profil och kunna poängsätta maten ombord så småningom. Man tittar också på möjligheterna att ge incitament till t.ex de som ska sova igenom hela flygningen från östkusten USA att föranmäla det så att inte de lastar på för mycket mat och för det få t.ex några poäng Eurobonus."

Låter mycket lovande, håller tummarna (men inte andan) för bra genomförande!;)

"SAS har bytt catering i December 2022 och att snart är pirogerna helt borta. De har lite kvar på lagret…Istället kommer de att introducera fina och fräscha mackor till plus och det var detta vi fick provsmaka (se foton).

Alexander nämnde att de tittar på möjlighet att man ska förbeställa sin mat för att dels slippa svinnet (det kastas en hel del) men också att undvika att favoriträtten är slut när de kommer längre bak i kabinen. Man ska förhoppningsvis också kunna lägga in matpreferenser i sin profil och kunna poängsätta maten ombord så småningom. Man tittar också på möjligheterna att ge incitament till t.ex de som ska sova igenom hela flygningen från östkusten USA att föranmäla det så att inte de lastar på för mycket mat och för det få t.ex några poäng Eurobonus."

Den infon är saker som inte nämndes under presentationen utan något som fångats upp i samtal under minglet efteråt.

De nämnde att vi skulle få prova de nya sakerna som skulle serveras ombord, jag såg dock aldrig dom, däremot hittade jag chokladbollar och praliner :)

Den infon är saker som inte nämndes under presentationen utan något som fångats upp i samtal under minglet efteråt.

De nämnde att vi skulle få prova de nya sakerna som skulle serveras ombord, jag såg dock aldrig dom, däremot hittade jag chokladbollar och praliner :)
Som jag förstod det var den nya "light snack" mackorna som var bredvid Singular Society borta i ena hörnet. Det fanns tre varianter: ost och skinka, mozzarella och pesto samt chicken BBQ. Mozzarella och pesto bäst enligt mig.

Det låter bra på pappret, men alla erfarna flygare vet att man vill sällan beställa specialkäk för att det utesluter dig ur OpUp och och ställer till med bekymmer vid IRROPs. Bäst flexibilitet är alltid att inte röra den delen.

• Gilla
Reactions: Gus
SAS är i samtal med swedavia om utökade ytor för Lounge (antar de syftar på Arlanda).
SAS behöver verkligen en större lounge, den är ofta helt överfull. Hoppas att vi får en större snart. Även fylld med bättre kvalitet/utbud på mat och dryck. Vill ha öl i glasflaskor. Champagne är drömmen, men det kommer garanterat inte att hända.

Toppen