Senaste nytt

Nytt bussbolag på sträckan Arlanda - Stockholm

Tar inte Swedavia angöringsavgifter på Arlanda för bussar, detta infördes ju på Landvetter för något år sedan med resultat västtrafik slutade stanna vid terminalen, och sen årskiftet lagt ner "kommunal" kollektivtrafik till Landvetter. Denna kostnad var relativt hög. Med ett max pris 49:- kan ju knappast man få mycket mer än 1000-3000 per tur (10-30 passagerare).... kanske räcker det men jag är skeptisk., om ex vis angöringsavgift ligger på några hundra per buss?

Intressant att skribenten så hårt går in på ålder. Spelar åldern någon roll? Ska vi diskriminera utifrån det kriteriet?

Jag tror relevansen i åldern ligger i att understryka de likviditetsproblem de ser ut att få. Om historiken stämmer (och jag orkar inte kolla upp det själv) så ser det ju lite skumt ut och man kan förvänta sig att detta ganska snart går över styr då de troligen inte kommer att få fulla bussar från dag 1.

Namnen och adresserna borde cencureras, resten tycker jag är relevant information

Det är offentlig information, till skillnad från många andra namn, så det finns ingen anledning att censurera i detta fall.

Det blev inte långlivat...

Transferia

Oops, så kan det sluta...

ABC-nytt hade ett relativt okritiskt reportage om Transferia i kväll, en representant för flygbussarna fick uttala sig och förklarade synnerligen diplomatsikt att de inte såg Transferia som en konkurrent. Vad tror vi, kommer busstrafiken att någonsin komma igång?

Toppen