Senaste nytt

Nytt bolag börjar trafikera Karlstad flygplats (KSD)

Jag tror det brittiska har att göra med det faktum att destinationssidan är på KLM's UK-sida. På klm.se ligger Karlstad (och Jönköping och Borlänge!?) med på listan över valbara Från-orter...

Detaljer;) Skämt åsido; jag missade det helt. Då kanske det är KLM själva då... förvånande, men än mer roligt för alla värmlänningar.

KSD mfl orter har funnits länge på klm.se. KLM hade ett interlineavtal med Skyways... Så det betyder tyvärr ingenting. Det nya europeiska bolaget är nog någon lågprisare till enstaka destination analogt med Ryanair till Girona ("Barcelona").

KSD mfl orter har funnits länge på klm.se. KLM hade ett interlineavtal med Skyways... Så det betyder tyvärr ingenting. Det nya europeiska bolaget är nog någon lågprisare till enstaka destination analogt med Ryanair till Girona ("Barcelona").

Kan tyvärr inte göra annat än att instämma. Jag bodde i Amsterdam 2007-2008 och då fanns dessa flygplatser med som destinationer från AMS. Men vi får hoppas det blir någon spännande rutt för alla värmlänningar!

Lät nästan för bra för att vara sant att KLM skulle öppna en linje från Karlstad till Amsterdam, och det var det tydligen också. Dock skulle jag inte vara förvånad om KLM öppnar någon fler linje från Sverige, men undrar om Karlstad verkligen skulle vara förstahandsvalet.

Så här ser tidtabellen ut för den nya linjen från Karlstad till Las Palmas. Avgångar på måndagar.

Karlstad-Las Palmas

DY 2857 KSD 19:30 LPA 00:10 +1 73H 0 1------ 05:40

Las Palmas-Karlstad

DY 2856 LPA 12:00 KSD 18:40 73H 0 1------ 05:40

Ja, visst var det för bra för att vara sant. Tog med barnen till presskonferensen eftersom det grå vädret knappast erbjöd något roligare. Lämnade pressträffen så snart jag såg Norwegianloggan och det nämndes en destination till kanarieöarna.

Solresestolarna är säkert kul för vissa. Hur kul det är att anlända tio minuter över midnatt till Las Palmas har jag ingen aning om.

Men, en landing och start ytterligare för lilla KSDarprt.

Ja det var till slå på stora trumman...för en flight i veckan. Flyger inte Ryan på KSD mer frekvent?

Norwegian öppnar väl nån form av bas på LPA. De hr väl även lanserat flera nya linjer från mindre Norska flygplatser till LPA

Toppen