Senaste nytt

Nytt ansökningsflöde på Amex utan direkt godkännande (aug 2022)?

pedantic

Medlem
Rekryterade en kompis till ett SAS Amex-kort via Amex Platinum värvning - 300 000 poäng (50% extra) fram till 31/8 2022 | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor

Såg att det är ett nytt ansökningsflöde och det verkar om att man inte längre får svar direkt om man blivit godkänd utan att ett tack-meddelande med texten "nu granskar vi din kreditinformation och du kommer att få ett beslut inom 10 dagar.".

Senast jag såg flödet var precis innan årsskiftet, antar att det är under senaste halvåret man ändrat ansöknings processen?

Någon som vet ungefär hur lång tid det brukar ta att få besked i det nya flödet?
 

Tonton

Medlem
Såg att det är ett nytt ansökningsflöde och det verkar om att man inte längre får svar direkt om man blivit godkänd utan att ett tack-meddelande med texten "nu granskar vi din kreditinformation och du kommer att få ett beslut inom 10 dagar.".

Sådär har det "alltid" varit (Sedan jag skaffade mitt första Amex 2016 iaf).

Blir så, när de av någon anledning inte kan godkänna automatiskt.
 

pedantic

Medlem
@Tonton Måste vara att den värvade åkte på den vanliga "kan inte godkänna automatiskt"-processen då. :eek:

Kollade igenom och såg att jag gjort ett 10-tal värvningar senaste två åren och det är första gången som det inte är automatiskt godkänt, tänkte att det kanske var för att det var en del av det nya flödet på ansökningssajten som jag inte hade sett tidigare.

Får hålla tummarna att man får snabbt svar då och att det inte strular med värvningskampanjen. :)
 
Toppen