Senaste nytt

Nyheter och förändringar i British Airways Executive Club

Concorde, gäller följande bonusresatabell per segment? eller totala flyg avstånd?
Om det är per sträcka, är det stor försämling.

Avios costs for multi-carrier reward flights

BAEC skrev:
Miles in your journeyAvios needed for
an economy flight
0-1,50030,000
1,501-4,00035,000
4,001-9,00060,000
9001-10,00070,000
10,001-14,00090,000
14,001-20,000100,000
20,001-25,000120,000
25,001-35,000
140,000
Business class reward flights: x2
First class reward flights: x3

] [td ]35,001-50,000[/td][td ]160,000[/td]

Flyga med AA ger nu upp till 30TP mera, AHOs rutt ger numera t.ex 1040 TP
medan IB inrikes bara ger 5 i ekonomi

och här är ju något som många av oss kommer att ha nytta av

Concorde Room card, with cardholders now able to bring a guest when visiting the carrier’s eilte Concorde Rooms at Heathrow T5 and New York JFK. The card is issued to members who earn over 5,000 tier points in any one year.

Nu gick mina planer att nå Gold före 1/3 2012 i rök eftersom de fares som var publicerade tidigare försvann och en Premium Eco över atlanten numera kostar lika mycket som en Biz hos *A eller ST. Moment 22, man kan inte boka resan innan man får godkänd för semesterdagarna och det går inte veta vilka dagar du vill ha ledigt utan att se några biljetter. :(

Finns det några större förändringar på SiIver-nivån?

Om du har is i magen kan det bli billigare snart igen. Flygpriser är nästan som råvaror.
Silver förblir samma. Och är i ärlighetens namn ett jäkligt bra kort. Är du inte på LHR ofta och allt går som det ska är guldkortet egentligen inte värt dom extra utläggen. Men kan du få det innan 1/3 är det bra. Från Guld får du mjuk landning till Silver. Två år av fria säten, lounger, fast track. 100% poäng bonus etc.

AHO, måste återkomma.

Concorde, gäller följande bonusresatabell per segment? eller totala flyg avstånd?
Om det är per sträcka, är det stor försämling.

Som jag tolkar det borde det vara till slutdestination, men andra kanske vet bättre. Ser fö ut som att dom har klurat en del på den nya strukturen om man ska vara konspirationsteoretiker:rolleyes: Hoppet i poäng från 9000 miles till 10 001 känns lite väl brutalt. Men kan man lita på Great Circle så klarar man sig precis under 10 000 Avios till både Påskön och Australien med rätt avgångsort från Europa (FRA och HEL).

Erjbudande från Iberia, intressant till destinationer BA inte flyger till.
IBs avgifter för longhaul ska visst vara lägre än BAs, men jag har aldrig kollat detta.
Det är bökigt att att leta platser, man måste leta dag för dag som med SAS.

Make yourself comfortable, fasten your seat belt and celebrate the launch of the programme with some very special offers in Avios:

Latin America and Spain (1) Up to a 20% discount of Avios in Blue Class and a 15% discount on Economy Class or Business Class flying with Iberia from Madrid or Barcelona to Santiago de Chile, Buenos Aires, Montevideo, Caracas, Lima, Guayaquil, Quito Bogotá.

And to make your flight more enjoyable, take advantage of our offers in upgrading using your Avios (4): Up to 35% discount from Madrid or Barcelona to Miami, Los Angeles, Mexico or 20% discount to Santiago de Chile, Buenos Aires, Montevideo, Caracas, Quito, Bogota, Santo Domingo, Havana, Panama, San Jose, Costa Rica, Guatemala and San Salvador.

Book your tickets and fly from today until February 29, 2012.

Offers valid per flight. Offer valid for purchase from any channel.

Om jag räknat rätt skulle de bli i Business

85000
- Band 6: Bogota, Caracas, El Salvador, Guatemala, Guayaquil, Johannesburg, Havana, Lima, Los Angeles, Mexico City, Miami, Panama, Quito, Rio de Janeiro, San Jose, Costa Rica, Santo Domingo, Sao Paulo.

102 000
- Band 7: Buenos Aires, Córdoba, Montevideo, Santiago, Chile

referens:
Iberia Plus: Ofertas de los partners

Ser ut att vara bra kurser i det erbjudandet. Kopplingen mellan Iberia och BAEC i samband med introduktionen av Avios har vi väl inte diskuterat så mycket här. Ser ju ut som Iberia också har Avios nu. Upptäckte dock några intressanta skillnader när det gäller uttag. Enligt BA's tabell ovan skulle en resa ARN-MAD-SCL t&r i business gå på 120 000 Avios (om jag tolkar tabellen rätt och det stämmer att distansen är ca 8200 miles). Enligt Iberias schmea går samma resa på 160 000 Avios.Frågan är om det är den gamla vanliga visan här som vi FF-gillar, skillnader mellan var man tar milen ifrån och vem man flyger med:)

BA tabellen skulle ju också kunna tolkas som att det är Avios per segment, men skillanden går ändå inte ihop och dessutom, ni som vet, jag känner inte till några segment över 14 000 miles.

Minns ej om jag skrivit detta tidigare. Avios är det gemensamma namnet för poängvalutan som BA, IB och Air Miles använder. Alla programmen förblir separata med samma namn.

Ser ut att vara bra kurser i det erbjudandet. Kopplingen mellan Iberia och BAEC i samband med introduktionen av Avios har vi väl inte diskuterat så mycket här. Ser ju ut som Iberia också har Avios nu. Upptäckte dock några intressanta skillnader när det gäller uttag. Enligt BA's tabell ovan skulle en resa ARN-MAD-SCL t&r i business gå på 120 000 Avios (om jag tolkar tabellen rätt och det stämmer att distansen är ca 8200 miles). Enligt Iberias schmea går samma resa på 160 000 Avios.Frågan är om det är den gamla vanliga visan här som vi FF-gillar, skillnader mellan var man tar milen ifrån och vem man flyger med:)

BA tabellen skulle ju också kunna tolkas som att det är Avios per segment, men skillanden går ändå inte ihop och dessutom, ni som vet, jag känner inte till några segment över 14 000 miles.

Om du menar tabellen AHO har länkat till gäller den For flights with two or more oneworld partners, or British Airways plus two or more oneworld partners, Use this table to see how many Avios you will need for a single reward flight with connections between two or more oneworld® airlines.

Det du länkat till gäller bara IB och BA och 160 000 avser mycket riktigt t.o.r.

se även dessa sidor-
https://www.britishairways.com/travel/ba6.jsp/reward-flight-saver-table/execclub/_gf/en_gb
https://www.britishairways.com/travel/spend-avios-flights/execclub/_gf/sv_se

Det finns f.ö. flera icke OW bolag man kan tjäna AVIOS med genom att kreditera till ett IB konto: Binter Canarias, Avianca, Taca, Royal Maroc och Vueling. (botten av sidan Flights )

Vueling börjar f.ö. flyga ARN-BCN 25/3.

Största problemet med IB är att alls ta sig till/från Madrid för anslutning samma dag, eftersom det bara går en flight dagligen, ungefär samma tider t/f CPH tror jag.
ARN-MAD 14:50 18:55
MAD-ARN 10:10 14:05

Last edited:
Toppen