Senaste nytt

Nyheter från Lufthansagruppen

BusinessClass

Redaktör
BusinessClass var inbjudna till en pressträff (Stammtisch) med Lufthansa där det berättades om en del nyheter rörande verksamheten, samt information om vad som händer på marknaden (framförallt den svenska). Lufthansa var representerat utav följande personer (utöver personal från svenska kontoret) Gabriel Leupold - Norden och baltikumchef Boris Ogursky - Kommunikationschef Lufthansa Group Nyheter som presenterades:…
 

ARNBER

Medlem
"– Tyskland håller andraplatsen på listan över länder svenskar besöker"

Kan det verkligen stämma? Menar de kanske antal resenärer som åka till ett annat land och de som byter flyg där? Det skulle vara möjligt med tanken på LH. Eller menar de antal resenärer?
 

Henrik_B

Medlem
Det kan stämma. Ovanpå affärsresandet så har Tyskland blivit ett populärt semestermål för många svenskar. Berlin har på senare år etablerat sig som ett riktigt hett storstadsmål.
 

ARNBER

Medlem
Det skulle göra mig personlig väldig glad att mina två hemländer kommer sig närmare och närmare. Under många år kom de flesta tourister till Sverige från tyskland men det känns bra att svenskar inte längre ser på Tyskland som genvägen till södra Europa.
 

palmen

Moderator
De sa även att Berlin gått om London som mest besökta europeiska stad utav svenskar. Vet inte om det stämmer, låter otroligt eller så hörde eller förstod vi fel.
Många svenskar reser dock till Tyskland, det kan man konstatera.
 
WiFi kommer att installeras och erbjudas på alla flyg inom Europa. Installation pågår i detta nu på det första planet. Hastigheten som erbjuds ska vara den högsta på marknaden som erbjuds ombord på flygplan.
Jag kanske minns fel, men sa inte SAS precis samma sak nyligen? :)
 
Toppen