Senaste nytt

Nyhet! SAS Nivåpoäng på hotell!

Tobbe.O

Medlem
Tjäna fler poäng och nu även nivåpoäng på hotell - när du bokar via SAS hotels.com

Screenshot_20251105_220301_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20251105_220321_Samsung Internet.jpg

Läs mer här:

Enklare och enklare för Guld/Diamant :D
Mer som mindre och mindre fokus på att flyga (ingen poängmultiplikator där mer) och mer fokus på annat.
Sen är jag bara sur för jag senaste veckorna plockat in säkert 12 nätters bokningar på Hotels, och bara några är ombokningsbara. Lätta 1800 nivåpoäng missade. Men kul initiativ!

Alright, för nivåpoängens skull så blir det nog att styra hotellbokningar ditt. Tack för tipset. Hoppas det kommer fungera bättre än hyrbilarna.

Kanske blir det dessa nivåpoäng som gör att jag kan klippa Elite nästa år och klara mig på SAS MC Premium. Blir till att räkna lite. Hello Excel my old friend... I've come to talk with you again.

Är poängen istället för den vanliga intjäning mot bonusnätter hos Hotels.com eller i tillägg till?

Om det är istället för kostar det ungefär 9 kronor för 30 poäng, dvs 0,3 sek per poäng. Då känns hotels.com bonusnätter, plus, kickback från Refunder, som om bättre deal så länge man inte har stort behov av nivåpoäng.

Om det är i tillägg till bonusnätterna hos hotels.com är det en mycket bättre deal än att använda Refunder.

Är poängen istället för den vanliga intjäning mot bonusnätter hos Hotels.com eller i tillägg till?

Om det är istället för kostar det ungefär 9 kronor för 30 poäng, dvs 0,3 sek per poäng. Då känns hotels.com bonusnätter, plus, kickback från Refunder, som om bättre deal så länge man inte har stort behov av nivåpoäng.

Om det är i tillägg till bonusnätterna hos hotels.com är det en mycket bättre deal än att använda Refunder.
Du får inte Hotels-nätter när du bokar via SAS portal. Så detta blir endast bonus- och nivåpoäng, inga nattstämplar. Vad jag vet kommer du inte heller kunna nyttja din Hotels-nivå så som silver, guld osv på bokningar via SAS Hotels.

Att man inte kan kombinera dessa poäng med Hotels egna bonusprogram känns väl rimligt, men hur funkar det med att hålla sina redan intjänade bonusnätter giltiga?
Reglerna där är ju att man måste bo minst en natt per år för att ha kvar sina intjänade nätter. Räknas nätter som bokas via SAS-programmet in i dessa nätter eller är programmen helt separata?

Kommer att trassla mig upp på Guldnivån hos Hotels, bl a tack vare bokningar åt andra. Vet i 17 vilka förmåner jag har haft på Silvernivån och rabatterna som visas ibland på +30% ger jag inte mycket för när priset är liknade på hotellens hemsidor. Men när jag jämförde lite mellan Hotels och om man tittade via SAS så verkade rabatten ligga på runt 10%. Men min fråga, någon som har erfarenhet av Guld på Hotels och märkt av eventuella fördelar. Rabatt på spa är ganska ointressant.

Toppen