Senaste nytt

Nye security scanners paa CPH

pep

Medlem
"20 nye CT-skannere til sikkerhedskontrollen gør, at man slipper for at skulle have ur, sko og bælte af og på. Samtidig kan alle elektroniske genstande også blive liggende i tasken."
....cph.dk/om-cph/presse/nyheder/2026/05/ny%20sikkerhedskontrol%20åbner%20i%20københavns%20lufthavn
....dr.dk/nyheder/seneste/nye-maskiner-skal-goere-koebenhavns-lufthavns-sikkerhedskontrol-markant-hurtigere-og-lettere

När kommer dom till SAS Fast Track är frågan, senast jag passera där fick jag typ packa ur 80% av mitt bagage för att ta mig igenom. Exakt samma packning på ARN gled igenom utan problem. Skall SAS ha CPH som hub måste det bli bättre!

När kommer dom till SAS Fast Track är frågan, senast jag passera där fick jag typ packa ur 80% av mitt bagage för att ta mig igenom. Exakt samma packning på ARN gled igenom utan problem. Skall SAS ha CPH som hub måste det bli bättre!
Det dröjer tills utbyggnaden är färdig. Enligt utsago när jag frågade för ett tag sen behöver SAS fasttrack byggas om för att de nya maskinerna är större. Å detta sker tidigast när pågående byggnation är färdig.
Den som väntar på något gott...

Det dröjer tills utbyggnaden är färdig. Enligt utsago när jag frågade för ett tag sen behöver SAS fasttrack byggas om för att de nya maskinerna är större. Å detta sker tidigast när pågående byggnation är färdig.
Den som väntar på något gott...
Borde man inte bara kunna göra 1 linje i den befintliga med en maskin med tanke på att det besparar sådan tid att lasta ur allt för varje passagerare? Det borde väl även spara en del personal?

Borde man inte bara kunna göra 1 linje i den befintliga med en maskin med tanke på att det besparar sådan tid att lasta ur allt för varje passagerare? Det borde väl även spara en del personal?
Det finns ju 3 linjer så man borde kunna göra dom till 2. Men gissningsvis om man ändå ska bygga om sen så väntar man tills dess för att slippa dubbla installationskostnader.

Det finns ju 3 linjer så man borde kunna göra dom till 2. Men gissningsvis om man ändå ska bygga om sen så väntar man tills dess för att slippa dubbla installationskostnader.

Som jag fick det förklarat var en kombination av

A). att de nya maskinerna är längre och därmed behöver utrymmet I sin helhet designas om (inkl lilla taxfree bredvid) samt att

B) ombyggnaden I stort sker I etapper så det nog ändå skall shinas upp andra saker i området senare.

Anekdotiskt dock...

Toppen