Jonas C
Medlem
Var ju ännu billigare förut, innan de rättade till buggen. 50 DKK och 20 000 poängHar man hiltonpoäng så är pengar&poäng klart bra värde 583dkk + 20000p betalade jag senast
Var ju ännu billigare förut, innan de rättade till buggen. 50 DKK och 20 000 poängHar man hiltonpoäng så är pengar&poäng klart bra värde 583dkk + 20000p betalade jag senast
Haha. Sedan finns det ju objektiva sanningar. Den mat som serveras i SAS lounge i New York kl. 21-23 på kvällen är inte något de flesta torde njuta av (såvida inte chips, kakor och soppa tillhör njutningarna i livet, så kan det ju förstås vara). Det är nog det som trådstartaren efterfrågade, lite praktisk vägledning i vad som bjuds och inte bjuds.Åk dit i god tid, ät, drick, njut och sov inte på planet, utan ät, drick o njut.
Det är lika mycket poäng att ta ut resa med AMEX 2-4-1 oavsett status.När han nu ändå har skramlat ihop till en 2-4-1 C biljett... vilket jag antar rent poängmässigt är en hel del för EBS
Naturligtvis är det det.Det är lika mycket poäng att ta ut resa med AMEX 2-4-1 oavsett status.
Well... 100,000 poäng per år på kort är ingen större bedrift, normal spending för en liten familj och samla utgifterna till AMEX Elite så nås det utan några signifikanta utsvävningar.Naturligtvis är det det.
Vad @DHXSTHLM menar är troligtvis att som EBS flyger man inte in speciellt många poäng till Eurobonus. Poängsamlandet kommer oftast från harvandet med kreditkort, en o annan reflexväst, DN-prenumeration eller liknande. Att då komma upp mot 100 000 poäng är stort och tar tid. Sitter själv i samma båt och siktar på att komma upp i 150 000 under 2017.
Det har tagit ett par år...
Det är utgifter på 500k med med amex elite under ett år. Många familjer tjänar nog inte ens den summan totalt så att komma upp i sådan spend är det trots allt rätt få familjer som gör. Min privata spend ligger på ca 150-200k per år och då använder jag amex överallt där det är möjligt.Well... 100,000 poäng per år på kort är ingen större bedrift, normal spending för en liten familj och samla utgifterna till AMEX Elite så nås det utan några signifikanta utsvävningar.
Du har helt rätt. Lätt att bli fartblind....Det är utgifter på 500k med med amex elite under ett år. Många familjer tjänar nog inte ens den summan totalt så att komma upp i sådan spend är det trots allt rätt få familjer som gör. Min privata spend ligger på ca 150-200k per år och då använder jag amex överallt där det är möjligt.