Senaste nytt

Nybörjarhjälp i lounge

Hej

Snart närmar sig den första resa i business class!

Jag och min fru har bokat en resa i NYC med SAS. Vi har nyttjat en 2-4-1 och åker från Kastrup.
Då vi aldrig har varit inne i vare sig lounge eller BC på flyg så står vi lite frågandes på vissa saker.
Vi kommer flyga ut 10.25 på en torsdag och hem 23.30 på en måndag.
Vi har ca 3h tågresa till Kastrup.

Vanligtvis när vi flyger så vill vi minimera tid på flygplats och på planet. Äta innan och gå ombord sent.

Men nu är vi lite osäkra hur vi ska göra och vad vi kan förvänta oss. Jag är EBS.

Är det värt att hänga i loungen på Kastrup innan avresa och kan man förvänta sig en hyfsad frukost där?
Brukar ni gå ombord först på planet eller ska man fortsätta men att gå på sent?
När vi sen ska åka hem så har vi bättre möjlighet att utforska loungen på Newark. Jag har lyckats att läsa mig till SAS lounge och Lufthansas båda business borde vi ha tillgång till. Är det värt att utnyttja?
Jag antar att det blir bra mat även sent på kvällen på flyget?

Fan va kul! Du och din fru kommer ha det super trevligt!
Då ni flyger Business kan ni använda snabbare check in och security än ni kanske är vana vid. Brukar ta mig ca10-15min ifrån det att jag anländer till kastrup tills det att jag sitter i loungen. Frukost i loungen är helt ok dock serveras ingen alkohol innan 11.00 så ingen snaps till ost mackan ;)
Jag går ofta igenom Tull och boarding tidigt då det är bekvämare med champagne i handen än att stå och stampa i en lounge.

På EWR ska ni välja Lufthansa Lounge som ligger rakt över ifrån SAS. Tyvärr är du inte EBG så ni kommer inte in i Senator Lounge vilken är den bättre. Ni ska veta att det finns absolut inget förutom loungen efter security på EWR. Det är ingen europeisk flygplats med butiker och kaffer. Det finns en TaxFree butik med standard sort så vill ni shoppa gör det innan EWR security.

På EWR ska ni välja Lufthansa Lounge som ligger rakt över ifrån SAS.
Notera att trådstartaren flyger SK902 med avgångstid 23:30. Såvitt jag vet stänger Lufthansas lounge på Newark 21:45 - det gjorde den i vart fall i söndags. Det blir med andra ord inte tal om denna lounge försåvitt trådstartaren inte har lust att hänga på en så tråkig flygplats som Newark är i ett större antal timmar.

Notera att trådstartaren flyger SK902 med avgångstid 23:30. Såvitt jag vet stänger Lufthansas lounge på Newark 21:45 - det gjorde den i vart fall i söndags. Det blir med andra ord inte tal om denna lounge försåvitt trådstartaren inte har lust att hänga på en så tråkig flygplats som Newark är i ett större antal timmar.

Det stämmer Agö, my misstake.
Nej det finns roligare saker att göra i NYC...

Fan va kul! Du och din fru kommer ha det super trevligt!
Då ni flyger Business kan ni använda snabbare check in och security än ni kanske är vana vid. Brukar ta mig ca10-15min ifrån det att jag anländer till kastrup tills det att jag sitter i loungen. Frukost i loungen är helt ok dock serveras ingen alkohol innan 11.00 så ingen snaps till ost mackan ;)
Jag går ofta igenom Tull och boarding tidigt då det är bekvämare med champagne i handen än att stå och stampa i en lounge.

På EWR ska ni välja Lufthansa Lounge som ligger rakt över ifrån SAS. Tyvärr är du inte EBG så ni kommer inte in i Senator Lounge vilken är den bättre. Ni ska veta att det finns absolut inget förutom loungen efter security på EWR. Det är ingen europeisk flygplats med butiker och kaffer. Det finns en TaxFree butik med standard sort så vill ni shoppa gör det innan EWR security.

Bra tips, tack. Kom inte ihåg att det var så lite att göra efter security.

Många tack! Det är precis därför man frågar kunnigare personer :)

Instämmer och rekommenderar i så fall Hilton.

Enda nackdelen med Hilton Kastrup som jag ser det är priskillnadena Ena gången under 1.000 DKR/natt nästa gång vill de ha uppemot 3.000DKR.
Har man hiltonpoäng så är pengar&poäng klart bra värde 583dkk + 20000p betalade jag senast

Har man hiltonpoäng så är pengar&poäng klart bra värde 583dkk + 20000p betalade jag senast
Så har jag gjort de två senaste gångerna jag rest privat med frun, riktigt bra start på resan. Observera att frukost normalt inte ingår till det priset, men senaste gången bjöd man oss på frukost med en voucher! Gillar verkligen Hilton CPH då man kan promenera inomhus till terminal 2 och 3.

Så har jag gjort de två senaste gångerna jag rest privat med frun, riktigt bra start på resan. Observera att frukost normalt inte ingår till det priset, men senaste gången bjöd man oss på frukost med en voucher! Gillar verkligen Hilton CPH då man kan promenera inomhus till terminal 2 och 3.
Har man HHG eller HHD så får man frukosten ändå, därför tycker jag att det är riktigt bra värde för poängen. ( har HHD )

Toppen