Senaste nytt

Nybörjarfråga kring eurobonuskortet

eone

Ny medlem
Hej, har precis signat upp mig för ett amex och ett Mastercard. Jag trodde att det räckte med att bara dra ett av dessa i butik för att få all poäng, men nu när jag läser på SAS tolkar jag det som att man även först måste dra SAS eurobonus kortet för att maximera poängen. Stämmer det? Jag som avskyr att ha många kort på mig..

Hej, har precis signat upp mig för ett amex och ett Mastercard. Jag trodde att det räckte med att bara dra ett av dessa i butik för att få all poäng, men nu när jag läser på SAS tolkar jag det som att man även först måste dra SAS eurobonus kortet för att maximera poängen. Stämmer det? Jag som avskyr att ha många kort på mig..
Det finns en del främst restauranger som erbjuder poäng utöver det man får för själva spenden på kortet, där måste man ha ett separat kort som dras före betalning för att få dessa poäng. Poäng för köpet på kortet får du när du betalar med kortet..

Det finns en del främst restauranger som erbjuder poäng utöver det man får för själva spenden på kortet, där måste man ha ett separat kort som dras före betalning för att få dessa poän. Poäng för köpet på kortet får du i alla fall.

Jaha så det är inte på alla ställen man alltid ska dra eurobonuskortet först, utan bara lite utvalda eller vad man ska kalla dem. Perfekt tack för infon.

Jaha så det är inte på alla ställen man alltid ska dra eurobonuskortet först, utan bara lite utvalda eller vad man ska kalla dem. Perfekt tack för infon.
Ja, om du har mobilappen så hittar du där vilka ställen du ska gå till för att få fler poäng. Du skall naturligtvis betala med MC/Amex där för att få dom poängen också...

Jaha så det är inte på alla ställen man alltid ska dra eurobonuskortet först, utan bara lite utvalda eller vad man ska kalla dem.
Jag gissar att det är många här inklusive undertecknad som inte ens har något "rent" EB-kort. När Diners dör komer jag inte att han något kort alls med mitt EB-nummer. Kanske bör beställa ett.

Jag gissar att det är många här inklusive undertecknad som inte ens har något "rent" EB-kort. När Diners dör komer jag inte att han något kort alls med mitt EB-nummer. Kanske bör beställa ett.
Räcker väl med det digitala kortet i appen!? Har inte haft något fysiskt kort på länge.

Fungerar det att visa appen på restauranger? Mitt fysiska kort är borta sedan ett antal år, men det är väl bara att skicka efter ett nytt om det krävs..
Nej, för just denna "extra extrapoöng" funktion krävs ett vanligt kort. Och det måste vara ett som inte har betal funktion.

Anledningen är att det normalt registreras som ett felaktigt köp i betalterminalen, och sedan görs en körning som jämför felaktiga köp med eurobonus nummer...

Ja, om du har mobilappen så hittar du där vilka ställen du ska gå till för att få fler poäng. Du skall naturligtvis betala med MC/Amex där för att få dom poängen också...

Jag kan inte hitta något om detta i SAS appen på Android. Är det någon annan app eller iOS exclusive?

Toppen