Sammanfattning
USA var som alltid en höjdare men allt har blivit så dyrt. Maten är dyr, bensinen har blivit dyrare och hotellen är jättedyra. Lite otur med vädret och det blev några beachdagar mindre än planerat. Skulle nog också ha struntat i övernattning på Islamorada och åkt direkt till Key West. Jag tycker dagarna blir upphackade av resa och byte av hotell. Plus för Key West och Fort Lauderdale. Minus för Fort Myers Beach som inte var något speciellt.
Resrutt
Hotellen och mina betyg:
Lago Mar, Fort Lauderdale 9/10
Stor svit med utsikt direkt på stranden. Bra mat, trevlig personal. Bra gratis parkering. Ligger bra/dåligt beroende på vad man är ute efter. Man måste ha bil. För oss passade det perfekt att det var så lugnt.
Islander Resort, Islamorada 7/10
Ok rum men lite motellkänsla. Ligger bra men inte värt priset.
Hilton The Reach, Key West 8.5/10
Bra läge nära Duval och Southernmost point. Fin liten strand om man vill bada. Fint stort rum med balkong. Bättre än betygen på hotels.com
Diamond Head Beach Resort, Fort Myers Beach 8/10
Ligger också bra och vi hade en svit på 10:e våningen med fin utsikt. Minus för ingen städning pga covid så vi fick byta lakan själv etc.
Business class
Är det värt att jaga poäng för att åka longhaul business? JA utan tvekan. Att kunna sitta och sova så bra är värt mycket. Skönt också med prio checkin och boarding. Swiss mat och dryck var också väldigt bra.
Loungerna var väl trevliga men är inte superimponerad, visst bra att gratis få lite att äta och dricka men lite väl hajpat tycker jag. Duschen var dock trevlig efter en natt på planet. Sen finns det väl bättre och sämre lounger och dessa är väl inte dom bästa. Var på Pontus (frukost), SAS Guld, Senator Terminal E, Senator Terminal B och Turkish MIA.
Det kommer att bli svårt att åka ekonomi på långresa i framtiden. Kan nog t om betala för att åka business.
Over and out