Senaste nytt

Nybörjare på KLM / Air France (med guldkort....), frågor

andreijas

Medlem
Har inte testat själv men är intresserad av svaret då jag planerar resa med min sambo som inte är Elite. Verkar vara High Chaparall i detta avseende. Lounge är givet. Check-in och priority boarding, ja kanske. Fast track, verkar vara högst olika behandling beroende på flygplats och person. Läs mer i denna tråd.

Sky Priority for companion? [Archive] - FlyerTalk Forums

Jag åkte med en statuslös kollega för några veckor sedan till shanghai. Sky Priority funkade rakt igenom. Checkin, överfull passkontroll i Paris, lounger, boarding...
 

FF#1

Medlem
Uppdatering igen.

Inga problem med biz check in för mig och kollegan på AMS, fick på nåder komma genom Sky Priority i security.

Bagaget vart taggat för leverans till LLA, vilket kändes skönt.

Det är enligt damen som stod i security inte ok att ta med gäst, men de brukar släppa igenom det när de är lite tryck på priority lane, så det gick bra.

Crown lounge, var mycket bra. Gott om mat att äta och bra dricka. Dit återvänder jag gärna.

Fick seating in Comfort (rad 6), efter take of så kom det en flygvärdinna och letade reda på mig och erbjöd mig flytta fram till framför skynket på rad 2. Inte dumt. :)

På Arlanda vid boarding på DY till LLA så frågade de efter våra bagage taggar, och knapade in så att bagaget skulle lastas på planet...trodde vi...

Väl framme i LLA så fick vi givetvis inga väskor!

gick och klagade till Nordic Aero som har hand om DY:s väkor.
Då fick vi veta att DY och KL inte har något avtal om bagage så väskorna hade sickas ut på bandet på ARN T2... Morr!

De fixade en efterlysning av väskan och sen kunde jag hämta min väska på LLA på kvällen, de körde inte ens ut den som tidigare gånger jag har råkat ut för det.

En fråga, vem har gjort fel och vad gäller?

Om KL inte har avtal så bör de väl inte lova att väskorna skickas till LLA, eller är det DY som har klantat sig och missat att lasta väskorna trots allt knappande i gaten?

Det funkade ju åt andra hållet med KL och SK så var är felet?

Nåja är förutom bagageincidenten mycket nöjd med KLM och mitt nya fina guldkort så jag kommer gärna att flyga med dem igen så fort tillfälle ges.
 
Toppen