Senaste nytt

Nya USA-långlinjer med Norwegian under 2018

Agö

Medlem
Säga vad man vill men deras fortsatta expansion imponerar alltjämt, ska bli spännande att se om det är ett luftslott.

Norwegian further expands EU - US routes in S18

Norwegian today (14DEC17) further announced service expansion between Continental Europe and the US, including long-haul service from Amsterdam, Madrid and Milan. Planned schedule as follows.

Amsterdam – New York JFK eff 07MAY18 4 weekly 787-9
DY7701 AMS1225 – 1425JFK 789 x357
DY7700 JFK1830 – 0730+1AMS 789 x246

Madrid – Los Angeles eff 15JUL18 4 weekly 787-9
DY7743 MAD1340 – 1640LAX 789 357
DY7743 MAD1650 – 1950LAX 789 1

DY7742 LAX1840 – 1420+1MAD 789 357
DY7742 LAX2150 – 1730+1MAD 789 1

Madrid – New York JFK eff 18JUL18 3 weekly 787-9
DY7703 MAD1055 – 1300JFK 789 357
DY7702 JFK2200 – 1110+1MAD 789 246

Milan Malpensa – Los Angeles eff 16JUN18 4 weekly 787-9
DY7749 MXP0850 – 1205LAX 789 26
DY7749 MXP1325 – 1640LAX 789 3
DY7749 MXP1755 – 2110LAX 789 4

DY7748 LAX1405 – 1020+1MXP 789 2
DY7748 LAX1840 – 1455+1MXP 789 3
DY7748 LAX2000 – 1615+1MXP 789 7
DY7748 LAX2310 – 1925+1MXP 789 4

Norwegian further expands EU - US routes in S18 :: Routesonline
 
  • Gilla
Reactions: jsn
Vad det än är som inflateras så blir det större och större... Spricker det, och isf när? Om det spricker så kommer det göra riktigt ont...
 
Dom måste väl starta nya linjer för att få in nytt kapital? Känns som att expansionen är väl agressiv.Dom lär inte ha några stora marginaler ifall dollar/oljepriset sticker iväg.
 
Säkert inte stora marginaler. Men de har också köpt många nya flygplan, som de också måste använda. Antingen till nya linjer eller till ökade frekvenser på existerade. Och då är det ju logiskt att öppna nya och testa nya marknader nu när priserna är bra.

Men nog är takten imponerande. Det blir spännande att se om det håller hela vägen igenom en nedåtvändning på marknaden.
 
Ja Norwegian öppnar bara linjer väster ut, ett undantag är London till Singapore, så länge de inte får tillstånd att flyga över Ryssland, tror att de bara har det för Oslo-Bangkok.
Idag är Norwegian den som har flest destinationer mellan Europa och USA.
 
Ja Norwegian öppnar bara linjer väster ut, ett undantag är London till Singapore, så länge de inte får tillstånd att flyga över Ryssland, tror att de bara har det för Oslo-Bangkok.
Idag är Norwegian den som har flest destinationer mellan Europa och USA.

Man kan tycka att Skandinavien-Japan borde vara en rutt som kan dra mycket passagerare om den öppnas till lågt pris, men passagerare som ändå är beredda att betala mer än Norwegians genomsnittskunder.

Om man tittar på kartan så är det c:a 10 timmars flygtid direkt Stockholm-Tokyo om man flyger över Ryssland. Tar man istället och flyger söder om Ryssland så är flygtiden c:a 13 timmar. Som jämförelse är Stockholm-Bangkok 11 timmar schemalagd. Jag tycker att det verkar konstigt att man inte skulle kunna räkna hem den extra flygtiden på de betydligt högre biljettpriser man borde kunna ta på sträckan jämfört med de andra rutterna.

Alternativt etablera Bangkok-Tokyo från basen på Bangkok och sälja genomgående biljetter.
 
Air France flyger garanterat också till fler destinationer i USA än Norwegian.

Uttryckte mig nog lite slarvigt, flest linjer mellan Europa och USA av Euroepiska bolag
Norwegian åbner fire nye langdistanceruter - CHECK-IN.dk
 
Toppen