Senaste nytt

Nya SAS-linjer till Sälen

danielhog

Medlem
Nu har SAS i alla fall lagt ut priser på AAL-SCR och också CPH-SCR. Men det går inte at boka t.ex. ARN-CPH-SCR men det har kanske att göra med att det inte finns tillåtna anslutningsmöjligheter (eller så vill man helt enkelt inte ha den trafik). Kollade på t.ex en torsdag och här är tiden mellan första ankomst från ARN och avgång till SCR 35 minuter men om jag inte missminner mig så är Minimum Connection Time i CPH på 40 minuter (?).

De har f.ö. också lagt ut bonusbiljetter på både AAL-SCR och CPH-SCR.
Har du kollat i appen eller bara hemsidan? Appen brukar tillåta lite längre routing.
 

fcx

Medlem
Nu har SAS i alla fall lagt ut priser på AAL-SCR och också CPH-SCR. Men det går inte at boka t.ex. ARN-CPH-SCR men det har kanske att göra med att det inte finns tillåtna anslutningsmöjligheter (eller så vill man helt enkelt inte ha den trafik). Kollade på t.ex en torsdag och här är tiden mellan första ankomst från ARN och avgång till SCR 35 minuter men om jag inte missminner mig så är Minimum Connection Time i CPH på 40 minuter (?).

De har f.ö. också lagt ut bonusbiljetter på både AAL-SCR och CPH-SCR.

Tillåter SAS inrikesresor via utlandet?
 

obs

Medlem
Tillåter SAS inrikesresor via utlandet?
Jag vet inte riktigt hur de tänker. Det går t.ex inte heller att boka AGH-ARN-AAR men däremot får du gärna boka RNB-ARN-CPH. Detta trots att det skulle ta längre tid att åka tåg från Ängelholm till Aarhus än vad det tar att åka tåg från Ronneby till Köpenhamn.
 

fcx

Medlem
Jag vet inte riktigt hur de tänker. Det går t.ex inte heller att boka AGH-ARN-AAR men däremot får du gärna boka RNB-ARN-CPH. Detta trots att det skulle ta längre tid att åka tåg från Ängelholm till Aarhus än vad det tar att åka tåg från Ronneby till Köpenhamn.
Som jag har förstått det (dvs med reservation för att det är fel) så betalar flygbolag till reservationssystemen för varje bokningsbart city-pair.
 

obs

Medlem
Som jag har förstått det (dvs med reservation för att det är fel) så betalar flygbolag till reservationssystemen för varje bokningsbart city-pair.
Det kan mycket väl vara så, det anser jag inte som osannolikt. Men då känns det ännu mer märkligt att man kan boka biljett från Ronneby till Köpenhamn när man inte får boka från Ängelholm till Aarhus. Jag ser i alla fall ingen logisk förklaring.

Men vad vet jag... SAS' vägar är outgrundliga :rolleyes:
 

Canadien

Medlem
Det kan mycket väl vara så, det anser jag inte som osannolikt. Men då känns det ännu mer märkligt att man kan boka biljett från Ronneby till Köpenhamn när man inte får boka från Ängelholm till Aarhus. Jag ser i alla fall ingen logisk förklaring.

Men vad vet jag... SAS' vägar är outgrundliga :rolleyes:

Köpenhamn är ju en hubb, så de vill ju ha möjliga flighter från alla hubbar till alla smådestinationer. Finns Malmö-Århus?
 

AABack2ARN

Medlem
Med största sannolikhet är det inte en person som sätter varje specifik routing i dessa fall utan det skapas zoner och så skapar man automatiskt routingtabellen baserad på dessa. Resultatet blir mer eller mindre konstiga routings varav en del troligen inte ens kan genomföras.

Att bolagen betalar GDSerna för varje publicerad fare vet jag men vete tusan om de också betalar för routings. Fast å andra sidan varför skulle Amadeus missa en sådan intäktskälla ;)
 

henke12

Medlem
Med största sannolikhet är det inte en person som sätter varje specifik routing i dessa fall utan det skapas zoner och så skapar man automatiskt routingtabellen baserad på dessa. Resultatet blir mer eller mindre konstiga routings varav en del troligen inte ens kan genomföras.

Att bolagen betalar GDSerna för varje publicerad fare vet jag men vete tusan om de också betalar för routings. Fast å andra sidan varför skulle Amadeus missa en sådan intäktskälla ;)
Så är det!
Dock kan en del resebyråer lyckas bygga ihop till en resa.
En gång skulle jag från GOT till ARN men sista flyget gick typ 19.15
Däremot kunde man flyga via CPH typ vid 21.

Min resebyrå lyckades prissätta den
 
Toppen