Senaste nytt

Nya SAS American Express Premium Card

Brandten

Medlem
Det har jag svårt att tro är rätt. Vi har ju rapporter om motsatsen från medlemmar samt andra på kundtjänst som sagt att det inte längre är så.
Jag kan ärligt erkänna att jag inte läst hela tråden men mitt scenario gällde om jag sa upp Platinum (dvs även SAS Premium) så skulle all spend inkl Amex MR flyttas till Elite.
 

agehall

Medlem
Det låter ännu konstigare att dina MR skulle flyttas. Pratar man med kundtjänst så kan man ju få vilka svar som helst men det innebär inte att de är korrekta.
 

patrik staaf

Ny medlem
Hej, ett par frågor om AMEX korten.
Har väl ett psend på mitt MC kort på ca 200tkr.
Vad är fördelarna med AMEX.
Har förstått att man får köpa 2 biljetter för priset av 1.
Är det ngr mer fördelar?
kan man välja kort, platinum el. elite osv?

Har försökt läsa mig till detta men knepigt att förstå och trådarna är väldigt långa.

mvh
patrik
 

jumbooze

Medlem
Hej, ett par frågor om AMEX korten.
Har väl ett psend på mitt MC kort på ca 200tkr.
Vad är fördelarna med AMEX.
Har förstått att man får köpa 2 biljetter för priset av 1.
Är det ngr mer fördelar?
kan man välja kort, platinum el. elite osv?

Har försökt läsa mig till detta men knepigt att förstå och trådarna är väldigt långa.

mvh
patrik
Många ser ju just möjligheten att boka en resa för 50% som den stora fördelen, dvs 2-4-1 eller 1 för halva poängpriset.
sen tjänar man mer poäng per spenderad 100-lapp. Bättre försäkring.
sedan om du väljer Elite så får du även "statuspoäng" 20.000 som kan hjälpa dig nå Guld eller Diamond beroende på hur många "statuspoäng" du har idag. + anledningen till att så många PMar och pingar i den här tråden är att det finns värvningsbonus som är "win-win" där både värvare och den som blir värvad får poäng som kan användas för att boka resor med...
 
Toppen