Senaste nytt

Nya regler gällande routings på SAS / Star Alliance bonusresor

Jag kunde göra en bokning via Tallinn i dag som jag inte hittade online.

ARN-ORD-SFO med andra benet i ekonomi. Och så hem YVR-ORD-ARN, båda benen i business. Verkade inte vara några nya regler där. Eller tolkar jag trådstarten helt fel så att ni pratar om annat?

• Gilla
Reactions: Gus
Jag kunde göra en bokning via Tallinn i dag som jag inte hittade online.

ARN-ORD-SFO med andra benet i ekonomi. Och så hem YVR-ORD-ARN, båda benen i business. Verkade inte vara några nya regler där. Eller tolkar jag trådstarten helt fel så att ni pratar om annat?

Nej, du tolkar rätt. Det var alltså kundtjänst-info som var fel som vanligt då du kunnat boka mixed class.

Ok, så det var falskt alarm avseende "nya regler för routings"? En riktigt god nyhet i så fall!

Gäller detta bara att man KAN boka i olika kabinklasser, dvs. hela resan måste fortfarande bokas "in one go"? Alltså det går inte att lägga till/ta bort delsegment utan allt görs i ursprungsbokningen? Ursäkta om jag är lite trög..

Kan man ta bort segment efter bokning utförd?
Ex. Jag har bokat MEX-BOG-SCL och ev vill jag ta bort första segmentet senare så resan startar i BOG. Går det?

Kan man ta bort segment efter bokning utförd?
Ex. Jag har bokat MEX-BOG-SCL och ev vill jag ta bort första segmentet senare så resan startar i BOG. Går det?
Ibland ja, ibland nej. Det händer att de säger att "de sitter ihop" (married segments) så du måste boka av båda. Detta verkar framförallt vara ett vanligt fenomen på Singapore Airlines, hur det är med Avianca låter jag vara osagt.

Toppen