Senaste nytt

Nya regler för värvning till Amex (gäller tills vidare)

Sannolikheten att du väljer dig själv är 1/7 i det fallet blir du kvar i ditt nuläge, ingen försämring för dig har skett om det skulle slumpa sig själv att du väljer dig själv då du är kvar i ditt nuläge.
Det är 6/7 sannolikhet att ange den siffran som tar bort någon annan. Du förbättrar dina egna odds genom att välja bort någon annan.
Vad spelar det för roll om det är person A eller person B som anger ett slumpmässigt tal?

För mig hade det gjort skillnad för med förra månadens "regler" för urval hade hans röst inte räknats = jag hade fått den värvningslänken publicerad och kanske fått den där sista värvningen som jag behöver.
Ditt resonemang är så trasigt att jag vet inte ens var jag ska börja.

Jag förstår att du är besviken att du inte får genomföra 100 värvningar denna månad, men om du tittar objektivt på vad du påstår så måste du väl ändå inse att det är helt galet. Om de som lämnar förslag på slumptal inte känner till listan så spelar det ingen roll vem som lämnar förslag. Det fanns säkert flera här som tänkte föreslå 4 men Brandten hann före så det var ingen idé att posta - jumbooze's förstahandsförslag var kanske 4 tillochmed.

Vi kan väl lägga ner denna diskussion, det var som sagt ett misstag av mig att inte lägga in att man inte får skriva en siffra om man själv är med i lottningen.
Klart det kan ses som surt att man själv då blev "bortlottad" av just den personen.
Nu var det ju bara jag som kände till hur listan såg ut innan den blev publik efter nummer angivits så det är fortfarande slumpmässigt.

Bara att ta lärdom av detta och verkligen se till att få med detta nästa gång som något ska "lottas" fram.
Finns ingen anledning att gå på varandra i detta läge.

Jag skulle föreslå att istället för att skapa en ny tråd med listan av värvare för varje månad så vore det bättre att ha en "permanent" tråd som heter nåt i stil med "Vill du blir värvad till Amex? Lista med värvare här" (eller något annat bättre) där första (och enda) posten i den tråden uppdateras med de nya värvningslänkarna varje månad.
Den främsta fördelen med detta är att länkar från andra delar av forumet (av typen "om du vill skaffa Amex, använd gärna en av värvningslänkarna i tråden XYZ") inte blir trasiga utan alltid pekar på den aktuella listan av värvare. Redan nu så har en länk i tråden med värvningsregler ( Regler för värvning till Amex | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor ) blivit trasig.

Jag skulle föreslå att istället för att skapa en ny tråd med listan av värvare för varje månad så vore det bättre att ha en "permanent" tråd som heter nåt i stil med "Vill du blir värvad till Amex? Lista med värvare här" (eller något annat bättre) där första (och enda) posten i den tråden uppdateras med de nya värvningslänkarna varje månad.
Den främsta fördelen med detta är att länkar från andra delar av forumet (av typen "om du vill skaffa Amex, använd gärna en av värvningslänkarna i tråden XYZ") inte blir trasiga utan alltid pekar på den aktuella listan av värvare. Redan nu så har en länk i tråden med värvningsregler ( Regler för värvning till Amex | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor ) blivit trasig.
Jag försökte faktiskt göra så, men tar man bort första posten i en tråd försvinner hela tråden.
Ska uppdatera den trasiga länken så får vi lägga detta på to do listan om vi fortsätter med detta.

Jag försökte faktiskt göra så, men tar man bort första posten i en tråd försvinner hela tråden.
Ska uppdatera den trasiga länken så får vi lägga detta på to do listan om vi fortsätter med detta.
Uppehöll en liknande tråd på ett annat forum (total war center om någon är nyfiken :D), vad jag gjorde där var att jag uppdaterade första posten och skrev en ny post "Post updated October 2018" samtidigt som jag tog bort september månads uppdateringspost. På så vis försvinner ej tråden och man får notis om man bevakar tråden(och länkar håller).

Toppen