Senaste nytt

Nya regler för värvning till Amex (gäller tills vidare)

Kanske en fråga som dykt upp tidigare men varför ens ha en värvningstråd? Vad är poängen liksom? Vill man ha en inbjudan är det ju bara att fråga någon.. känns ju som att de flesta har Amex :)

1000 inlägg... damn.. :/
Tanken med första omgången av värvare är att premiera de som bidrar med mycket content på forumet samt ett litet krav på inlägg i år för att personen fortfarande ska vara aktiv. För oktober månad kommer det vara helt andra gränser som gör det möjligt för folk med betydligt mycket lägre antal inlägg att anmäla sig. Kommer bli lite olika inriktning varje månad.

Kanske en fråga som dykt upp tidigare men varför ens ha en värvningstråd? Vad är poängen liksom? Vill man ha en inbjudan är det ju bara att fråga någon.. känns ju som att de flesta har Amex :)
För att det spårar ur, folk börjar erbjuda pengar för att värva folk eller erbjuder EBG i utbyte. Sent helt plötsligt när man blivit värvad så får man inga pengar/ebg eller något annat och kontaktar en moderator som måste hantera detta. Ja det var precis så det gick till tidigare och det vill vi inte gå tillbaka till över huvud taget.

För att det spårar ur, folk börjar erbjuda pengar för att värva folk eller erbjuder EBG i utbyte. Sent helt plötsligt när man blivit värvad så får man inga pengar/ebg eller något annat och kontaktar en moderator som måste hantera detta. Ja det var precis så det gick till tidigare och det vill vi inte gå tillbaka till över huvud taget.
Alright!

Jag tror att detta gynnar forumet som helhet och bidragande medlemmar. Ser gärna höga krav så vi är många som faller bort. Lång och trogen tjänst ska premieras och kan även vara en morot att kvarhålla medlemmar som bidrar.

Vad händer om ni inte kommer upp i 5 värvare pga hårda krav? Färre den månaden? Eller kortar ni ned tvåmånaders-pausen?
Om vi mot förmodan inte får in 5 kandidater så kommer jag lägga in min egen länk på resterande positioner (obs det är ett skämt). Skulle det bli så kommer det helt enkelt att vara färre än 5 pesoner. Tanken är dock att gränserna inte kommer att vara så snäva, att sätta gränsen på 10k inlägg skulle sortera ut nästan hela forumet och väldigt få skulle bli glada över det.

Detta blir nog bra. I vart fall bättre än innan. Min högst ovetenskapliga känsla säger mig att det är många som bevakar värvningstråden men inte gör särskilt mycket annat på businessclass.
Nu har jag nästan aldrig ens försökt mig på att tävla med supervärvarna men på det här sättet kan det ju premiera de som bidrar lite mer till forumet.
Ett annat alternativ (om detta nu av någon anledning inte faller väl ut) skulle ju kunna vara att användarna röstar fram månadens/veckans värvare till exempel. Men folk kanske har andra val att tänka på för tillfället :)
Din känsla är helt korrekt, det är rätt tydligt hur en del personer bara är här för värvning utan att bidra i övrigt.
Beroende på hur detta faller ut är det inte helt omöjlitg att det kommer vara månader där det finns "användarnas val" eller något liknande. Frågan är bara hur kandidaterna ska väljas fram som man ska kunan rösta på. Är ju mycket snack om "inre cirkeln", "man måste känna en moderator" (det hjälper om man bjuder mig på öl ;) ), "bara de med massa vänner på forumet kan vinna"...

En annan idé är att alla värvningar går till forumets moderatorer en månad, som tack för arbetet. Kan dock sticka i ögonen på vissa men personligen tycker jag ni förtjänar det.

En annan idé är att alla poäng går till lämplig person en månad och sedan används dessa till en tävling för forumets medlemmar likt denna tråd:

http://www.businessclass.se/forum/t...iance-bonusresa-i-business-class-av-aho.4870/

För skillnad mellan lotteri och tävling, se detta inlägg:
Stockholm - Las Vegas sökes! [TÄVLING - Vinn ett par Bose QC35] | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

En annan idé är att alla värvningar går till forumets moderatorer en månad, som tack för arbetet. Kan dock sticka i ögonen på vissa men personligen tycker jag ni förtjänar det.

En annan idé är att alla poäng går till lämplig person en månad och sedan används dessa till en tävling för forumets medlemmar likt denna tråd:

http://www.businessclass.se/forum/t...iance-bonusresa-i-business-class-av-aho.4870/

För skillnad mellan lotteri och tävling, se detta inlägg:
Stockholm - Las Vegas sökes! [TÄVLING - Vinn ett par Bose QC35] | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Första alternativet skulle jag inte ha något emot personligen av förklarliga skäl, men det skulle vara att dra nytta av positionen som moderator. Det är något åtminstone jag vill undvika.

Den andra idén har jag faktiskt tänkt på också och vi har diskuterat det lite internt. Skulle tex kunna fungera så att efter att 150/190k poäng kommit in till den som ordnar detta så "lottar" man ut en resa för en person i First till valfri destination som poängen räcker till. Det skulle dock kräva mycket tid från personen som ska boka detta och ringa till SAS och platser kan försvinna innan man hinner boka mm.
Den tävlingen som @Dr. Miles anordnade som du länkar till är en av de bästa trådarna på hela forumet enligt mig och om det var möjligt skulle det vara kul med något liknande igen.

Toppen