Senaste nytt

Nya Polarisloungen på Newark

Senator

Moderator
Även om du flyger SAS business ut exempelvis ewr - cph, visst?
Skuggage lounge sökaren på star alliance sidan och fick det så. (Blev nyfiken för egen del)

Edit: jag ska inte posta i nattmössan, svaret står några poster högre upp, mitt åt.

Det kan dock vara värt att upprepa reglerna som står här:
Nya Polarisloungen på Newark | Sida 10 | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor

En enkel regel är att tänka på United Polaris Lounge som en del av hela United Polaris-konceptet som är sedan en tid tillbaka varumärket United använder för sin interkontinentala affärsklassprodukt.
 

Mr Carter

Medlem
Inte helt lätt i eftermiddag att komma in i loungen. Biljett med SAS i Business, vägrade att släppa in mig, hävdade att det måste vara United Polaris. Bad att få prata med hennes supervisor men hon pratade då med en kollega som förklarade att det var ok. Bra service och mat som vanligt. Nu hem till Sverige via Oslo. Otroligt lugnt i SAS loungen, precis som det var för 4 veckor sedan.
 
Inte helt lätt i eftermiddag att komma in i loungen. Biljett med SAS i Business, vägrade att släppa in mig, hävdade att det måste vara United Polaris. Bad att få prata med hennes supervisor men hon pratade då med en kollega som förklarade att det var ok. Bra service och mat som vanligt. Nu hem till Sverige via Oslo. Otroligt lugnt i SAS loungen, precis som det var för 4 veckor sedan.
Trist attityd, fick du en ursäkt?
 

mha321

Medlem
Inte helt lätt i eftermiddag att komma in i loungen. Biljett med SAS i Business, vägrade att släppa in mig, hävdade att det måste vara United Polaris. Bad att få prata med hennes supervisor men hon pratade då med en kollega som förklarade att det var ok. Bra service och mat som vanligt. Nu hem till Sverige via Oslo. Otroligt lugnt i SAS loungen, precis som det var för 4 veckor sedan.

Samma erfarenhet hade jag i samma polaris i december. I det fallet kom kollegan springande från 2 stolar bort på eget initiativ och "utbildade" innan jag han fråga efter second opinion. Jag tillskrev det då till ny eller omplacerad personal eftersom de ganska nyligen kommit igång igen. Men det argumentet känns svagare nu...
 
Samma erfarenhet hade jag i samma polaris i december. I det fallet kom kollegan springande från 2 stolar bort på eget initiativ och "utbildade" innan jag han fråga efter second opinion. Jag tillskrev det då till ny eller omplacerad personal eftersom de ganska nyligen kommit igång igen. Men det argumentet känns svagare nu...
När jag var där i januari kom jag in utan problem. Min kompis kunde de dock inte hitta i listorna i datorn men han släpptes in ändå eftersom han hade sin utskrivna biljett.
 

Mr Carter

Medlem
Trist attityd, fick du en ursäkt?
Nja inte direkt. När kollegan sa att det var ok att gå in så lämnade jag de och deras utbildning fortsatte kan man nog säga. Tror i ärlighetens namn att hon var ny på jobbet. Men jag tycker att det blir lite märkligt när jag scannar boardingpass och det lyser grönt men personen hävdar i sten att man inte får komma in och vidhåller det, trots att det fanns två till som jobbade som personen hade kunnat rådfråga.
 

Fly Bob

Medlem
Hej
Passerar EWR på söndag,
Landar på Terminal B (SK) och sedan vidare flyg (SK/United) från Terminal C.

Vilken lounge rekommenderas? SAS ligger ju i B, så jag antar att en lounge i C är att föredra.
Enligt info på Staralliance lounge finder skall ju EBG/EBD räcka för att komma in på Polaris.
 
Hej
Passerar EWR på söndag,
Landar på Terminal B (SK) och sedan vidare flyg (SK/United) från Terminal C.

Vilken lounge rekommenderas? SAS ligger ju i B, så jag antar att en lounge i C är att föredra.
Enligt info på Staralliance lounge finder skall ju EBG/EBD räcka för att komma in på Polaris.
Hej. För att komma in i Polaris räcker det inte med EBG/EBD utan det är biljettypen som avgör. Polaris är dock att föredra framför alla andra på EWR.

Här ser du infon från deras hemsida:
Customers traveling in United Polaris business class on long-haul international flights may access the lounge before departure, during connections or upon arrival. Customers traveling in international first or business class cabins on Star AllianceTM partner airlines may access the lounge only at the airport of their international departure. Please reference the Club and Lounge Access page for more information.
 

Fly Bob

Medlem
Hej

Ok, då stämmer alltså inte det som står på Loungefinder.

Bör man ta sig tillbaka till B för SAS lounge, eller är United ok?
 
Toppen