Senaste nytt

Nya Polarisloungen på Newark

Trist, verkar som att man är förpassad till maskin för kaffe, iaf när jag frågade om en espresso i baren.
Två personer i baren nu vid 14, men ena står mest och läser på sin telefon.
P_20230219_135622.jpg

Noterar avsaknaden av kaffe bönor i glasburkarna..

Trist, verkar som att man är förpassad till maskin för kaffe, iaf när jag frågade om en espresso i baren.
Två personer i baren nu vid 14, men ena står mest och läser på sin telefon.
Visa bifogad bild 139487

Noterar avsaknaden av kaffe bönor i glasburkarna..
Där kom förklaringen, enbart kapslar som gäller i den maskinen nu, och då endast espresso.

(Jag frågade dock faktiskt om en Americano när jag blev hänvisad till maskinen vid buffen inser jag nu).

Var på Polaris igår innan min businessresa EWR-ARN. Följde instuktionerna givna tidigare i tråden (checka in i terminal B, tåg till C, igenom säkerhetskontroll, till Polaris, buss tillbaka till B). Gick supersmidigt med glatt bemötande överallt. Och wow vilken fin lounge!
Viken tid checkade ni in ungefär?
Hur lång tid tog det från att ni lämnade loungen tills ni var vid gaten?

Recension förväntad. ;)

Här kommer den:

Tog tåget från Penn station ut till EWR, smidigt minus för AirTrain (kommer man från stan så får man först ta ett separat AirTrain-tåg från tågstationen till P4 och där byta till ett nytt AirTrain-tåg som tar en till terminalerna, omständigt och folk var helt galna med att tränga sig, tog det lugnt och väntade på nästa tåg). Checkade in enkelt i SAS disken i terminal B. Tog AirTrain tillbaka till terminal C. Gick i guld-kön och inga konstigheter i passkontrollen/säkerhetskontrollen. Kort promenad till United Polaris (max 5min).

Allmänna intrycket var riktigt bra! Stor och luftig lounge! Buffén såg grym ut (förutom två stycken chocolate chip cookies), men testade inte då vi valde att gå all in på ala carté. Rena och fräscha toaletter.

Jag och Mrs Doctor-X delade lite - så smakade på lite olika rätter.

Dryck
- Vitt vin, sauvignon blanc, krispigt och bra!
- Moscow Mule x2, riktigt bra!
- Cappuccino, rund och bra styrka!

Förrätt
- Winter squash bisque, mycket god mustig soppa. Rekommenderas!
- Tandoori Shrimp, liten rätt (tre stycken räkor) men bra smaker.

Varmrätt:
- Senat poultry street cart chicken, också rätt liten rätt (tre små kyckling bitar) - men bra smaker.
- Polaris Signature Burger, käkat några brugare inne i stan och i Brooklyn i veckan, men denna var nog utan tvekan den bästa. Körde på medium-rare, bacon och svamp. Bra saltgurka och stora potatisklyftor. Rekommenderas!

Dessert:
- Chocolate chip skillet cookie, wow! Ungsbakad chocolate chip kaka i en liten stekpanna med vaniljglass och chokladsås på. Amerikanarna vet verkligen hur man gör en efterrätt!

Tog bussen från gate C71 till terminal B (gick på ungefär 10min från att vi lämnade Polaris till att vi satt inne i Lufthansa loungen. Supersmidigt!

Har man tiden är det definitivt värt omvägen via terminal C! Har två resor över pölen via EWR planerade framöver och kommer absolut att besöka Polaris igen!

07954F5B-FD4B-4F55-9CF2-8B509A3462B6.jpeg

Här kommer den:

Tog tåget från Penn station ut till EWR, smidigt minus för AirTrain (kommer man från stan så får man först ta ett separat AirTrain-tåg från tågstationen till P4 och där byta till ett nytt AirTrain-tåg som tar en till terminalerna, omständigt och folk var helt galna med att tränga sig, tog det lugnt och väntade på nästa tåg). Checkade in enkelt i SAS disken i terminal B. Tog AirTrain tillbaka till terminal C. Gick i guld-kön och inga konstigheter i passkontrollen/säkerhetskontrollen. Kort promenad till United Polaris (max 5min).

Allmänna intrycket var riktigt bra! Stor och luftig lounge! Buffén såg grym ut (förutom två stycken chocolate chip cookies), men testade inte då vi valde att gå all in på ala carté. Rena och fräscha toaletter.

Jag och Mrs Doctor-X delade lite - så smakade på lite olika rätter.

Dryck
- Vitt vin, sauvignon blanc, krispigt och bra!
- Moscow Mule x2, riktigt bra!
- Cappuccino, rund och bra styrka!

Förrätt
- Winter squash bisque, mycket god mustig soppa. Rekommenderas!
- Tandoori Shrimp, liten rätt (tre stycken räkor) men bra smaker.

Varmrätt:
- Senat poultry street cart chicken, också rätt liten rätt (tre små kyckling bitar) - men bra smaker.
- Polaris Signature Burger, käkat några brugare inne i stan och i Brooklyn i veckan, men denna var nog utan tvekan den bästa. Körde på medium-rare, bacon och svamp. Bra saltgurka och stora potatisklyftor. Rekommenderas!

Dessert:
- Chocolate chip skillet cookie, wow! Ungsbakad chocolate chip kaka i en liten stekpanna med vaniljglass och chokladsås på. Amerikanarna vet verkligen hur man gör en efterrätt!

Tog bussen från gate C71 till terminal B (gick på ungefär 10min från att vi lämnade Polaris till att vi satt inne i Lufthansa loungen. Supersmidigt!

Har man tiden är det definitivt värt omvägen via terminal C! Har två resor över pölen via EWR planerade framöver och kommer absolut att besöka Polaris igen!

Visa bifogad bild 141929

Mellan vilka tider var ni där? Var det mycket folk?

Mellan vilka tider var ni där? Var det mycket folk?
Kl 14-16 (igår - så en fredag).
Skulle säga att 3/4 av alla bord i restaurangen var tagna, alla gäster som kom fick bord direkt. Dryck kom väldigt snabbt (~5min), första rätten kom efter ca 10min efter beställning. Rask omsättning av gäster (vi satt klart längst).
Beläggning i övriga delen av loungen skulle jag gissa på var också ca 3/4.

Toppen