Då kommer man behöva resetta lösenordet varje gång man loggar in hos dom för att man har glömt bort vad det var då det inte matchar någon logik man har någon annanstans (fel specialtecken)... suck...
Men seriöst? Jag nyttjar en standardlösning som funkar till nästan allt, den innehåller versaler, gemener, siffror och specialtecken. Till domänlösen räcker det att "räkna upp" varje gång det är tvingande byte av pw. Men vad är Carlzons nya krav? Blev promtad att byta nu. Orkade inte engagera mig i kväll men vad ställer de för krav?
Ligger på 10 tecken och ett väldigt "normalt" specialtecken.. suck. Är det ngn som inte blivit promptad? funderar i banorna på om de kräver ändring av alla kontons pw? De kanske har haft intrång….
Är ju fullkomligt idiotiskt... Har aldrig varit med om att de ska kräva specialtecken. Vafan blir chansen att jag kommer ihåg att jag ska lägga till ett procenttecken (t.ex.) i slutet på mitt vanliga lågsäkerhetslösenord?
Om man har för avsikt att använda kontot från tangentbord för andra länder bör man säkerställa att välja "rätt" specialtecken. Det kan bli lite knepigt annars...
Tror att detta triggas vid inloggning alternativt utskickat till samtliga (oavsett om det är för svagt eller inte).