Senaste nytt

Nya föreskrifter kring autentisering hos AMEX

mha321

Medlem
Förstår inte att det är så svårt att använda ett beprövat system som BankID.
Som någon skrev tidigare, troligen för att Sverige är så pyttelitet.

Men det hade inte direkt varit svårt att lägga in 2FA så att man får kicka ok i Amex appen på telefonen som ett alternativ. Så kan man ha en mer komplicerad process första gången man stoppar in koden i appen. Och där har de ju redan hanterat saker som biometrisk inlogg osv.

Det hade varit både säkrare och smidigare....
 

Gargamel

Medlem
Jag fick min första verifiering igår, fine att jag behövde det då det var via min sambos telefonen där jag nog aldrig har använt kortet. Men systemet fungerar inte jättebra. Först fick jag ett mail med koden och använde den men sen fick jag en ny kod via sms flera timmar senare, hade det hänt när jag låg och sov hade jag nog inte haft kvar mina Amex kort nu....
 

Gargamel

Medlem
Jag fick min första verifiering igår, fine att jag behövde det då det var via min sambos telefonen där jag nog aldrig har använt kortet. Men systemet fungerar inte jättebra. Först fick jag ett mail med koden och använde den men sen fick jag en ny kod via sms flera timmar senare, hade det hänt när jag låg och sov hade jag nog inte haft kvar mina Amex kort nu....

För att förtydliga min irritation, det var inte bara ett köp jag gjorde utan två siffrigt.
 
Toppen