Senaste nytt

Nya EBD-prefixet - har du noterat något nytt?

Kort uppsummering fra CPH-DUB-CPH i plus i går och i dag: Nada. Ikke et hei, ikke noe mer attention fra crew enn alle andre.

Undrer på om man faktisk får en bättre upplevelse i GO når man er EBD. Da får man plocka från vagnen som man vil, i Plus fikk jag bara en trøtt sallad og drikke.

Arn-chp-lhr
Bra bemötande och trevlig personal och behövde inte visa kortet för fri dricka.
Dom la märke till kortet när man la upp väskan.
Sweeet and eye for details, I like!

Kul att det börjar märkas ombord. Jag tycker mig också märka en förbättring i bemötande.

Jag vet efter flera samtal med EuroBonusteamet att det finns initiativ, det görs saker internt. De har kört road shows och varit och pratat/utbildat/coachat på crew bases och vad jag förstod har de flesta crews varit positiva när de förstår vad EBD faktiskt innebär. För en crew är det säkert inget som helst negativt med att få uppmärksamma viktiga kunder och dela ut gratis saker (enligt reglerna) som gör folk glada. Säkert betydligt roligare än att få mer att sälja.

Men det finns säkerligen ett antal tusen kabinanställda och det tar väl sin tid att få ut info och få nya rutiner att sätta sig.
Ja, det skulle vara kul om det började hända lite. Blir dock lite mörkrädd att det skall till "roadshows, utbildningar och cochningar" för att nå ut med ganska begränsad info. Låter inte gratis och "lean" för mig.

Bokat Economy FRA-ICN-FRA med LH, blev uppgraderad till Premium Economy en vecka innan avgång.
På hemresan blev jag uppgraderad till Business i gaten på ICN. Min kollega som är EBG blev också uppgraderad till PE en vecka innan men ingen business på hemresan.

Bokat Economy FRA-ICN-FRA med LH, blev uppgraderad till Premium Economy en vecka innan avgång.
På hemresan blev jag uppgraderad till Business i gaten på ICN. Min kollega som är EBG blev också uppgraderad till PE en vecka innan men ingen business på hemresan.
Det känns lite konstigt att EBD får bättre behandling av andra flygbolag än av SAS. Något är ju inte som det ska hos SAS.

Aldrig heller en upgrade, men åker alltid minst plus på Long haul.

Är det någon som fått uppgradering på poängbokningar? Jag har en till New York i december som jag bokade i Go och skulle ju vara kul att åtminstone hamna i plus eftersom man inte ens kan köra OT på dem.

Toppen