Senaste nytt

Nya EBD-prefixet - har du noterat något nytt?

Absolut ingen skillnad för mig, seatblock har funkat sporadiskt oavsett under senare tid.

Bytet har ju rört till alla befintliga bokningar men det lär ju vara över snart när man bokar med EBD.

Ingen skillnad på service, tror kanske att det blir svårt att införa en högre service, ligger inte riktigt för alla att leverera det.

Såg ut som seatblock vid incheck, men planet var fullt... Istället fick jag sitta bredvid en tjej som var sur hela vägen för att jag inte bytte min D till en F längre bak så hon kunde sitta bredvid sin pappa (hon var typ 20, för ett barn hade jag bytt). Däremot råkade jag ut för att "vi har ingen försäljning i Go idag så därför kan du som sitter där bara få kaffe eller te även om du är Diamond". Kan det bero på flygplanstyp (SAAB)? (Men bokningen anger försäljning.)

Jag skall flyga till NCE imorgon och har även bekanta med på samma flight, jag och sonen sitter på 3E och 3F och loggar jag in på den andra bokningen för övriga är 3D blockat...så systemet blockar uppenbarligen, sedan kan antagligen en annan EBD välja 3D om man så önskar...

Både som tidigare EBG och nu som EBD har jag oftast haft ett blockat säte vid min sida. Två skillnader jag har har märkt på sistone. Den ena är att det står EBD på boardingkortet och den andra att jag inte kan ändra plats i GO.

I helgen ändrade jag (via supporten) statuskod i redan gjorda bokningar enligt tips här. DET gjorde skillnad. Samma flygplanstyp som på uppresan och absolut ingen försäljning eller servering i Go nu på returen heller. Men då alla andra erbjöds strikt kaffe eller te, så erbjöds jag fika "för jag såg i mina papper att du är diamond". Det var en trevlig överraskning!

Jag vet inte om det är skiftet som gjort det, men jag hade svårt att boka sittplats på en flight till EWR i augusti. Dock var det bara på utresan det inte gick.

Dessutom så kommer det mail från SAS med det bokningsnumret. Mailen innehåller tips för min resa till Köpenhamn. Enligt mailen så ska resan gå från Stavanger till Köpenhamn. Så jag får se vad det blir - New York eller Köpenhamn. Lär visa sig på avresedagen.

Jag vet inte om det är skiftet som gjort det, men jag hade svårt att boka sittplats på en flight till EWR i augusti. Dock var det bara på utresan det inte gick.

Dessutom så kommer det mail från SAS med det bokningsnumret. Mailen innehåller tips för min resa till Köpenhamn. Enligt mailen så ska resan gå från Stavanger till Köpenhamn. Så jag får se vad det blir - New York eller Köpenhamn. Lär visa sig på avresedagen.

Jag har haft liknande problem där min resa enligt SAS var samma sträckning men en annan tid och där jag var del av ett sällskap på fyra personer..

Toppen