Senaste nytt

Nya detaljer kring Hiltons partnerskap med Small Luxury Hotels

iceland

Medlem
”Hilton is dramatically expanding its portfolio of luxury hotel experiences with the addition of nearly 400 boutique properties from the exquisite Small Luxury Hotels of the World (SLH) collection. Starting today, hundreds of these properties will be available on all Hilton direct booking channels, including Hilton.com and the Hilton Honors app.”

”Through the exclusive partnership, members of Hilton Honors, the award-winning guest loyalty program, will be able to earn and redeem Points for SLH stays.”

”Hilton Honors members can elevate their stay at participating SLH hotels with exclusive benefits, including earning and redeeming Points, free WiFi and a guaranteed member discount. Gold and Diamond members also enjoy space-available room upgrades and continental breakfast for up to two guests. Hilton Honors members will appreciate the continued flexibility and value of the award-winning program, including benefits like Points & Money payment options, no resort fees on stays booked using all Points and 5th Standard Reward Night Free.”

(Via https://stories.hilton.com/releases...nership-with-small-luxury-hotels-of-the-world.)

Från T&C:

The following Hilton Honors Benefits apply at SLH for Hilton Honors elite tier members:

Member
- Guaranteed Member Discount
- Complimentary Standard Wi-Fi
-Complimentary Late Checkout (subject to availability)
- Bottled Water/Hydration per stay
- No Resort Fees on Reward Stays Booked Using All Points

Silver Elite Members
- Elite Tier Bonus (+20%)
- Complimentary Late Checkout (subject to availability)
- 5th Standard Reward Night Free

Gold Elite Members
- Elite Tier Bonus (+80%)
- Complimentary Breakfast (for 2 guests)
- Space-available upgrades

Diamond Elite Members
- Elite Tier Bonus (+100%)
- Complimentary Breakfast (for 2 guests)
- Space-available upgrades

Lista på medverkande hotell här: https://www.hilton.com/en/brands/small-luxury-hotels-slh/participating-hotels/.

Tonton

Medlem
Ska tilläggas att de äntligen tryckte in typ 400 hotell i bokningsdialogen igår.

Däremot så har tillgången inte uppdaterats för alla ännu. Det verkar som de rullar ut det baserat på medlemskapsnivå.

i6niol

Medlem
Frågan för mig blir om det är värt att ha kvar medlemskapet i SLH eller helt gå över till Hilton och boka via dem i framtiden. Som Hilton Gold (via AmEx) får man ju i princip samma förmåner som man har i SLH's eget program?

TP12

Medlem
Frågan för mig blir om det är värt att ha kvar medlemskapet i SLH eller helt gå över till Hilton och boka via dem i framtiden. Som Hilton Gold (via AmEx) får man ju i princip samma förmåner som man har i SLH's eget program?
Får väl se vad priserna hamnar på. När de gick att boka via Hyatt var dessa hotell genomgående dyrare att boka den vägen än via SLH (och inte sällan var det ännu billigare att boka direkt med hotellet).

JohanE

Medlem
Jag har bokat två nätter på Palazzo Vecchietti i Florens med voucher för två nätter med standard room reward som jag hade. Eftersom rummet kostar 120.000 poäng per natt så tycker jag att det var ganska bra värde på vouchern. Best available room rate var 712 EUR per natt.

Tostarp

Medlem
Kollade hotellet i Köpenhamn (Nimb). Priserna började på SEK 13.700. Ett Executive kostade från SEK 37.200.

guwonder

Medlem
Milaidhoo på Maldiverna var lättillgänglig med hjälp av Hilton-poäng. Otroligt värde, ännu bättre än jag förväntade mig efter att ha fått reda på att de kommer att inkludera överföringen från MLE och även maten. Men sedan dess blev Hilton eller hotellet oroliga och nu kan jag inte boka fler rum där.

Det finns även andra g med SLH-vistelser som använder Hilton-poäng.

Toppen