Senaste nytt

Nya business stolar på Finnair

Detta handlar om att Airbus tvingas byta ut befintliga stolar mot nytillverkade i de första A350, eftersom dessa hade undermålig kvalitet.

Kommer det vara samma modell som det finns i dagens A350? Då jag inte flugit med A350'n kan jag inte uttala mig om dessa säten är bättre eller sämre än de stolar som finns i t ex. A330'n
Den uppfattning jag fått från reserapporter och vänner som flugit med A350'n är att dessa stolar är sämre vad gäller komfort än de nya stolarna som är installerade i A330'n. Bilder till synes verkar som att businessclass stolarna som används i A350'n saknar benstöd. Något som jag i alla fall uppskattar med SAS, Austrian, Finnair mfl då jag flyger i business....

Den uppfattning jag fått från reserapporter och vänner som flugit med A350'n är att dessa stolar är sämre vad gäller komfort än de nya stolarna som är installerade i A330'n.
Det är en personlig sak vilken man föredrar och antagligen inte så enkelt som att den ena är bättre än den andra. Dock har många (och jag är en av dem) blivit mycket besvikna på att man designar en helt ny kabin med en helt ny stol och misslyckas så pass. Trångt, dåligt benutrymme och ett bord som är ringligt och inte går att justera.

Sovkomforten är rätt dålig om man sover på rygg, men sover man på sidan så är det bland de bästa stolarna jag testat..

Toppen