Det är möjligt att jag har missat detta i de tidigare rapporter om nya Lufthansa Business som jag har läst, men den största nyheten som kommer fram idag är att Swiss och Austrian också skall implementera samma stol i sin flotta. Annars är det samma information som har blivit presenterat tidigare.
Det är känt sedan länge att B777X kommer utan en First produkt. Det är rätt logiskt på ett sätt eftersom de skall ersätta den äldre flotta av B747-400 som finns. Det står lite mer om nuvarande flotta på Wikipedia eller på Lufthansa Groups hemsida:
Lufthansa - Wikipedia
Fleet - Corporate Facts - Lufthansa Group
Nuvarande Businessprodukt är bristfällig är vi många som tycker. Dock är inte Lufthansa särskilt snabba av sig. Nuvarande produkt tog väl mellan 3-4 år att implementera på hela flottan. Med 38 flyg i beställning och 5 år på leverans så blir det 7-8 per år, så det kommer ta lång tid innan detta blir enhetlig. Jag gissar att flygplan som skall ur flottan till 2025 inte kommer få någon uppgradering. Så jag tror varken A340-300/600 kommer se produkten ombord.
Men öppna frågan är vad händer med Lufthansa First om denna Business-produkt skall implementeras ombord B747-8i och A380? Det har tidigare funnits rapporter att Lufthansa kommer fasa ut båda till mitten av 2020-talet. B744 flottan kommer väl ha runt 25 år på nacken i snitt när den försvinner, men de jag har läst är att få tror 4-motorsplan som A380 och B747-8i kommer överleva så länge i flottan. Jag tror att Lufthansa First försvinner senast 2025 ELLER kommer tillbaka med en väsentlig mycket mer exklusiv produkt som blir svår att komma åt utan att köpa den med cash.
Swiss och Austrian kommer även få Lufthansas nya premium economy. Konstigt att man installerar de på Swiss A340 som precis fått ny kabin.
https://onemileatatime.com/lufthansa-premium-economy-seat/