Senaste nytt

Ny webbapplikation för flygreseplanering

Trevlig applikation!

Ett bra tillskott i verktyglådan.

Jag tycker om de överskådliga kartorna, som ej är fullklottrade med flygplatser utan bara de större och viktigare, vad jag har förstått av det lilla jag har tittat på applikationen.

Hur ofta har du tänkt att uppdatera all flightinformation? Det är ju bara färskvara och det sker ju kontinuerligt förändringar.

Tack för felrapporten Dr Miles!
Tyvärr kan det vara väldigt svårt att hitta vad det kan bero på eftersom jag inte kan framkalla felet själv.
Jag har testat Opera 12.14 på Windows XP Home, och 12.01 samt 12.14 på Windows 7 och det fungerar utmärkt. Vet inte om det kan vara någon annan inställning än Javascript som kan inverka?
Ibland kan det hjälpa att "refresha" sidan, men det har du säkert redan gjort.
Annars kan jag nog bara rekommendera att prova en annan webbläsare.

Trevlig applikation!

Ett bra tillskott i verktyglådan.

Jag tycker om de överskådliga kartorna, som ej är fullklottrade med flygplatser utan bara de större och viktigare, vad jag har förstått av det lilla jag har tittat på applikationen.

Hur ofta har du tänkt att uppdatera all flightinformation? Det är ju bara färskvara och det sker ju kontinuerligt förändringar.

Tackar!
Om du har markerat "Load all airlines and routes" så visas alla 3371 flygplatser som det finns rutter till. I ARM-databasen finns ytterligare ett litet antal som inte har någon trafik alls.
Uppdateringen sker när ARM-databasen uppdateras, det sker med lite oregelbundna mellanrum (2-4 månader). Det är naturligtvis en begränsning. Tror dock det är dags snart.

Ah, det hade jag ingen aning om. Det var ju generöst av honom. Fö har jag fått uppfattningen om att Open Flights använder en helt annan databas som de bygger till stor del själva. Men jag har inte tittat jättenoga på det heller.

Ny version släppt idag. Högerklicka på en flygplats och se alla rutter från denna flygplats. Högerklicka igen på godtycklig flygplats för att ta bort rutterna.
Dessutom nya flyplatsikoner.

Nu har jag publicerat en ny version, 1.4.1
Den innehåller funktionalitet för att försöka spåra de fel som beskrivits i denna tråd.
Om ett sådant fel uppstår så visas information om hur man kan hitta (eventuell) loggtext som man kan klippa ut och klistra in i ett mail till flajts support.
Det går naturligtvis bra att rapportera i detta forum också.
Tyvärr är jag inte säker på om det skapas någon loggtext, eller om den kommer att hjälpa mig att hitta felet, men jag är tacksam för all feedback!

Last edited:
Himla fiffigt verktyg, ofta har man ingen aning hur man ska bära sig åt för att se hur man kommer till en viss flygplats på ett "medvetet" sätt.

Toppen