Senaste nytt

Ny VD på SAS - Anko Van der Werff

Vill inte se sämre servicenivå i premiumsegmentet. Det är min oro. Effektiviserande och jakt på lönsamhet har många gånger utvattnat premiumsegmentet. Betalar samma som innan men för en sämre produkt. KLM och Avianca är inte några ledstjärnor för det SAS jag vill se.

Har åkt förhållandevis mycket Avianca, Avianca Brasil (defunct) etc. och tycker att de (ur ett passagerarperspektiv) håller högre nivå än SAS på såväl long- som shorthaul. KLM skulle jag också påstå, på de flesta punkter, håller högre nivå, sett ut samma perspektiv.

En KLM:isering av SAS kan vara bra och dålig. Att plocka upp många av de mindre och regionala flygplatserna i Norden och norra Europa med en-två dagliga flighter till CPH kan nog sätta fart på SAS linjenät i Europa.

Samtidigt så ser jag inte fram emot att ARN-CPH kommer att kosta över 10000 kr om man bokar mindre än två veckor före avresa.

Och med historia som sr vp of revenue management på Qatar. Tänk om det blev så fina kampanjer som de hade i longhaul business....

(men det lär inte hända, men om man ändå ska spekulera...)

Toppen